Jeg vil ha', jeg vil ha'
Fra : /Ole

Dato : 24-10-04 10:45

Tag et kik:
http://www.itsvar.dk/news/news.jsp?id=31281

Så bliver det svært, at sælge digitalkameraer.

/Ole

Fra : Poul Johannsen \(663~

Dato : 24-10-04 10:53

Hej

> Tag et kik:
> http://www.itsvar.dk/news/news.jsp?id=31281
>
> Så bliver det svært, at sælge digitalkameraer.

Så må vi da håber du har penge nok. For den kommer nok til at koster ca
5500-6000 kr.
Men hvem ved at den bliver lidt billigere, når den kommer til danmark.

Mvh Poul

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 24-10-04 11:09

"/Ole" <ole_ryo_FJERN@_DETTE_stofanet.dk> wrote:

>Tag et kik:
>http://www.itsvar.dk/news/news.jsp?id=31281
>
>Så bliver det svært, at sælge digitalkameraer.

Mon dog...

Der skal mere end pixels til at skabe et godt kamera. Optikken har stor
betydning.

Og det er vist begrænset hvor meget optik du kan lægge i en
mobiltelefon, hvis den også skal være praktisk i almindelig daglig brug

<mlr>

Fra : Erik Graversen

Dato : 24-10-04 11:09

"/Ole" <ole_ryo_FJERN@_DETTE_stofanet.dk> skrev i en meddelelse news:417b7993$0$22717$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Tag et kik:
> http://www.itsvar.dk/news/news.jsp?id=31281
>
> Så bliver det svært, at sælge digitalkameraer.
>
> /Ole

Nah! Den vil ha svært ved at hamle op men selv bikkige 5Mega pixels kamerare!
Den meget lille optik der er plads til på såden en fætter har sine begrænsninger!

Mvh.....Erik.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-10-04 12:21

"Erik Graversen" <erikgr@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> Nah! Den vil ha svært ved at hamle op men selv bikkige 5Mega pixels
> kamerare!
> Den meget lille optik der er plads til på såden en fætter har sine
> begrænsninger!

Ja med de´nne 5Mpixel ser optikken meget lille ud.. Men med deres 3,2Mpixel
kamera/telefon http://www.engadget.com/entry/9659990566610756/ er nok et
væseligt bedre kamera med telefon.

Fra : TS

Dato : 24-10-04 11:10

> Så bliver det svært, at sælge digitalkameraer.
>
> /Ole

-Siden hvornår er det mængden af MP der afgør billedkvaliteten? Det har da
alledage vøret optikkvaliteten,
TS

Fra : Erik Graversen

Dato : 24-10-04 11:36

> -Siden hvornår er det mængden af MP der afgør billedkvaliteten? Det har da
> alledage vøret optikkvaliteten,
> TS

Begge dele!! Jo støre opløsning (antal Mpixeles) Jo bedre billedkvalitet!

Mvh.....Erik.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 24-10-04 11:41

"Erik Graversen" <erikgr@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Begge dele!! Jo støre opløsning (antal Mpixeles) Jo bedre billedkvalitet!

Nope:

Groft sagt er det optikken der bestemmer billedkvaliteten - Antallet af
pixels har egentlig kun betydning når du begynder at forstørre
billedet...

<mlr>

Fra : Erik Graversen

Dato : 24-10-04 11:47

> Groft sagt er det optikken der bestemmer billedkvaliteten - Antallet af
> pixels har egentlig kun betydning når du begynder at forstørre
> billedet...

Jamen så prøv du at sætte en 10.00,- kroners Nikon optik foran f.eks. 1 Mpix. ;)

Fra : RpR

Dato : 24-10-04 12:45

> Jamen så prøv du at sætte en 10.00,- kroners Nikon optik foran f.eks. 1
Mpix. ;)

Ja, det gir et knivskarpt billede ved ~1184 x 848 pixels, hvilket vist er
nok til de fleste?

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Olesen

Dato : 24-10-04 15:39

> Nope:
>
> Groft sagt er det optikken der bestemmer billedkvaliteten - Antallet af
> pixels har egentlig kun betydning når du begynder at forstørre
> billedet...

Også godt, hvis du skal ha' et brugbart udsnit.

Fra : Fischer

Dato : 24-10-04 15:14

> Begge dele!! Jo støre opløsning (antal Mpixeles) Jo bedre
> billedkvalitet!

Der er flere faktorer.

Optik er nok det vigtigste.
Men naturligvis også kvaliteten af den billed-chip der optager billedet. Og
hvordan- og hvor meget billedet komprimeres er også vigtigt.

Opløsningen har i princippet ikke noget med billedkvaliteten at gøre. Men
har noget med at gøre hvor stort et billede man kan lave i en given
kvalitet.

Så fordi der nu kommer flere pixels giver ikke bedre billeder. Det giver
blot mulighed for større billeder.
Og at konkurrere med et godt digitalkamera, tror jeg aldrig mobiltelefonen
kommer i nærheden af.

Dermed ikke sagt, at det ikke bliver populært. Folks kritiske sans svinder i
takt med benovelsen over teknologien.

*Fischer

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-10-04 21:00

Dem der er megapixel fikserede skulle nok prøve at sætte en ASA 25 film i
deres skodkamera. Kom er gode billeder ud af det ... Nøe .. Det svarer stort
set til kun at fokusere på megapixel
/FL

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 25-10-04 07:48

> Begge dele!! Jo støre opløsning (antal Mpixeles) Jo bedre billedkvalitet!

Til et vist punkt, klar nok at et billede med 3.1 MP er meget bedre end et
med 800 kP, men til alm. billeder er over 3.2 MP i et alm. kamera ikke meget
bedre.
Kun hvis man har DSLR får man ordentlig udnyttelse af de mange flere pixels,
desuden hænger det vist også sammen med formatet (35 mm etc.=

--
mvh/rg. Christian