Bios password - hjælp
Fra : C.Stensgaard

Dato : 23-10-04 15:10

Jeg har lige byttet mig til en bærbar Packard Bell I-go 6203.

Jeg har lige opdaget at den tidligere ejer havde sat Bios password - men da
han ikke har været den der har installeret, kan han ikke komme på hvad
passwordet skulle være.

Er der nogen der kan hjælpe ?

--
Venlig hilsen
Claus Stensgaard

//Ved Reply - Husk at fjerne det danske bogstav og indsæt det rigtige

Fra : Allan / Kolding

Dato : 23-10-04 15:22

Clear C-mos.
Så burde den være 0-stillet uden password.

Allan / Kolding

KLIP

Fra : Hjalte

Dato : 23-10-04 23:31

On Sat, 23 Oct 2004 16:22:22 +0200, "Allan / Kolding"
<bruhn.allan@_V_Æ_K_stofanet.dk> wrote:

>Clear C-mos.
>Så burde den være 0-stillet uden password.

Og hvordan gør man det?

Fra : Hansen & Bennetsen

Dato : 03-11-04 20:49

Hjalte wrote:

> Og hvordan gør man det?

Pil batteriet i bundkortet ud i 20-30 sekunder...

Fra : Troja

Dato : 24-10-04 00:16

Allan / Kolding tastede følgende

> Clear C-mos.
> Så burde den være 0-stillet uden password.

På en bærbar !? den ligger pass på en eprom, så denne eprom skal skiftes
eller pass findes

Fra : Laziter [9440]

Dato : 24-10-04 00:28

"C.Stensgaard" <kamisu@håtmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
da
> han ikke har været den der har installeret, kan han ikke komme på hvad

Prøv Packard Bells support.
Jeg ved at nogle producenter sætter password på deres BIOS fra fabrikken.
Amitech f.eks. har gjort det på deres maskiner (ihvertfald de ældre
modeller), her er det et simpelt password lydende: ami

Mvh
Benjamin

Fra : Laziter [9440]

Dato : 24-10-04 00:31

"C.Stensgaard" <kamisu@håtmail.com> skrev i en meddelelse

Fandt iøvrigt lige en side der kunne være interessant:
http://labmice.techtarget.com/articles/BIOS_hack.htm
Prøv med bell9 som password.

Mvh
Benjamin