gibson 320
Fra : Dan

Dato : 22-10-04 16:03

Jeg mangler lidt hjælp til følgende problem.
Jeg har en masse tal i en database (Access) derud af vil jeg finde de fem
tal der er der flest gange. De fem tal skal så vises i nogle labels.
Håber det er nok info.
Dan

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-10-04 20:59

Dan skrev:

> Jeg har en masse tal i en database (Access) derud af vil jeg
> finde de fem tal der er der flest gange.

SELECT TOP 5 tal, count(*) as antal
FROM tabel
GROUP BY tal
ORDER BY count(*) DESC

Det forudsætter at tallene findes i samme felt.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : rpje

Dato : 26-10-04 10:22

"Dan" skrev d. 22-10-04 16:03 dette indlæg :
> [...]
fem
> tal der er der flest gange. De fem tal skal så vises i nogle labels.

Prøv denne

Select top 5 Count(ValuesIn) as ValuesOut, ValuesIn
From vejning
Group by ValuesIn
Order by ValuesOut DESC

ValuesOut ValuesIn