Orm i akvariet
Fra : Kalle

Dato : 21-10-04 20:53

Hej gruppe
Mine pansermaller satte æg på ruden og kort tid efter kom der nogle orm op
fra bundlaget. Udstrakt ca. 1 cm.Når de kravler bliver de meget brede midt
på. Nogen der kender til problemet.

Karsten Brydsøe
Brande

---

Fra : Carsten Gall

Dato : 22-10-04 00:22

"Kalle" <brydsoe@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fra bundlaget. Udstrakt ca. 1 cm.Når de kravler bliver de meget brede midt

Det er planarier. Findes over alt. Det lyder værre end det er,
når jeg skriver manglende rengøring. For den eneste måde totalt af undgå
planarier
er ved at holde akvariet klinisk rent.

Carsten

Fra : thomas schreiber \(8~

Dato : 22-10-04 12:08

> Det er planarier. Findes over alt. Det lyder værre end det er,
> når jeg skriver manglende rengøring. For den eneste måde totalt af undgå
> [...]

Eller have fisk der jævnligt vender bundlaget. For eks. malawi, tanganyika
eller sydamerikanske cichlider.

--
På forhånd tak
Thomas Schreiber