Read en port
Fra : PØLLE

Dato : 21-10-04 21:31

Hej NG'er

Jeg leder efter en måde man kan read en port.

PØLLE

Fra : Thor

Dato : 21-10-04 21:56

Hej Pølle

Seriel port, parallel eller port[xx] fra gamle dage?

mvh Thomas R

Fra : PØLLE

Dato : 22-10-04 04:50

"Thor" <thor@thor.thor> skrev i en meddelelse
| Hej Pølle
|
| Seriel port, parallel eller port[xx] fra gamle dage?
|
| mvh Thomas R

Hej Thomas

Det er en parallel-port

PØLLE

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 22-10-04 06:08

PØLLE wrote:

> Det er en parallel-port

Det er ultrasimpelt under Windows 95/98, men hvis du skal have det til
at virke under 2000/XP, skal du have en driver installeret. Jeg har
selv brugt en der hedder DriverLinx (freeware).

Jeg har desværre heftige udfald på min netforbindelse, så jeg kan ikke
give en URL, men installationsfilen hedder port95nt.exe og lidt Google-
søgning efter "delphi driverlinx" burde virke

Fra : Kim

Dato : 22-10-04 10:36

On Fri, 22 Oct 2004 05:49:38 +0200, "PØLLE" <NoName@mail.dk> wrote:

>Det er en parallel-port

Du må selv finde adr. på din par. port. ( typisk 0378 )

function getIOport (p:word):byte; stdcall;
begin
asm
push edx
push eax
mov dx,p
in al,dx
mov @result,al
pop eax
pop edx
end;
end;

Procedure SetIOport (p:word;b:byte);Stdcall;
begin
asm
push edx
push eax
mov dx,p
mov al,b
out dx,al
pop eax
pop edx
end;
end;

OBS : Virker ikke under Windows 2000 / XP.

--
Kim

Fra : Christian Iversen

Dato : 23-10-04 11:50

Kim wrote:

> [...]
>

> Procedure SetIOport (p:word;b:byte);Stdcall;
> [...]
>
> OBS : Virker ikke under Windows 2000 / XP.

Det er fordi det er den forkerte løsning

Windows har alle dage haft funktioner der gør det samme - brug dem i stedet.

--
M.V.H
Christian Iversen

Fra : Kurt

Dato : 25-10-04 08:28

> Det er fordi det er den forkerte løsning
>
> Windows har alle dage haft funktioner der gør det samme - brug dem i
> [...]

Og hvor finder man så dem og hvad hedder de?
/Kurt

Fra : Thor

Dato : 25-10-04 17:30

CreateFile kan bruges både til LPT og COM porte.

mvh Thomas Riedel