Ole-opfinder tråden: ASP sider til at
Fra : Jesper Sommer

Dato : 21-10-04 19:10

Hej gruppe.

Denne tråd er beregnet til at fortsætte diskussionen omkring
etableringen af ASP sider (eller lign teknologi) til at manipulere både
datamodel og data i en database. Tanken er at nørder i denne gruppe kan
"hjælpe sig selv" ved at finde en effektiv måde at hjælpe andre på.

Eksemplet kunne være at hjælpe en slutbruger med at transformere data,
på en hurtigere og nemmere end at forklare en masse om hvordan man
bruger "Microsoft Data Transformation Services". Et andet eksempel kunne
være at ændre formatering/format på en TXT fil (delimitor, quotes, osv).
Et tredje eksempel er at ændre nørdede indstillinger i en MSDE database,
som ikke har et administrativt interface - f.eks. kunne recovery-model
måske ændres ved hjælp af nogle knapper eller en drop-down menu i stedet
for nogle kryptiske statements.

Forbedringer eller foreslag til andre teknologier er velkomne, men jeg
vil selv gætte på at det mest tilgængelige nok er ASP sider skrevet i
VBS. Disse kan nemlig anvendes på så godt som alle Windows computere, og
kan dermed også anvende lokale COM objekter på computeren som kan
tilgåes gennem scripting sproget.

Hvem har lyst til at tænke tanken igennem, og komme med et par konkrete
oplæg ?

Kunne man forestille sig at Version 0.1 blot indeholdte en side hvor man
kan forbinde sig til databasen, og en anden side hvor man kan submitte
en TXT fil (eller et notefelt) med kommandoer som folk her i gruppen har
hjulpet med at skrive ?

Venligst

- Jesper

Fra : Jesper Sommer

Dato : 21-10-04 19:22

(Kopi af indlæg flyttet til denne tråd)

> Jeg ka li ideen med at have et interface hvor man kan udownloade
tekstfiler til import

> Samme interface burde meget passende have adgang til at tage backup
hvor man efterfølgende kan downloade backup filerne (og omvendt)
> Igennem interfacet hvor brugeren tager stilliung fx backupp af DB
only så sætter man recovery modellen automatisk til det mest passende
for måden at tage backup
> Også hvis Madsen bestemmer sig for at backup ikke er nødvendig -
recovery modellen (checkes evt) sættes til den "rigtige" for det
valg....

Glimrende approach - jeg havde ikke selv tænkt i den retning. Jeg har
kopieret dette indlæg, og flyttet det til en mere relevant tråd ... *s*

- Jesper

Fra : Jesper Sommer

Dato : 21-10-04 19:24