Nyt Shimano fiskehjul?
Fra : bjarne rasmussen

Dato : 21-10-04 18:10

Hej NG.
Er der nogen af jer der har nogen erfaring med Shimano spc. Nexave hjulet?
Er der flere størrelser af hjulet?
Er det et ok køb til saltvands-fiskeri da jeg overvejer at købe et.

På forhånd tak Bjarne.

Fra : Jan

Dato : 23-10-04 09:14

"bjarne rasmussen" skrev:
> Er der nogen af jer der har nogen erfaring med Shimano spc. Nexave hjulet?

Hej Bjarne. Jeg er selv indehaver af 3 stk's Shimano Nexave. Jeg bruger dem
til geddefiskeri med flåd/skalle og altså ikke til spinnefiskeri som jeg
formoder du skal bruge dem til.

Min vurdering er, at det er et kanonhjul til prisen. Hjulet ligger i den
bedste ende af Shimano's billige hjul. Hjulet virker gedigent, og jeg er
slet ikke i tvivl om at det nok skal holde i mange år. Jeg har ydermere 2
andre Shimano hjul (fra den dyrere ende ...) og de har i flere år virket
upåklageligt. Jeg vil ikke være bange for at købe Shimano-hjul. Bemærk dog,
at jeg selv sjældendt fisker i saltvand, og derfor ikke har "udfordret"
hjulene i den slags vand (saltvand må alt andet lige være hårdt ved hjulet,
med mindre man gennemvasker det efter hver fisketur).

Nexave findes i 4 størrelser:

http://fish.shimano-eu.com/catalog/fish/products/group_detail.jsp?FOLDER%3C%3Efolder_id=2534374302028841&ASSORTMENT%3C%3East_id=1408474395181169&bmUID=1098518989312

Bemærk, Jan og Bo lystfiskerishop har kørt tilbud på dem til kr. 299,-.
Måske de har flere tilbage!

http://www.janogbo.dk/tilbud.htm

Fra : M :-\)

Dato : 23-10-04 10:33

jeg bruger dem i saltvand.. bare husk at skylle det under vandhanen bag
efter.. ingen problemer kan kun anbefales.!!

Fra : bjarne rasmussen

Dato : 26-10-04 20:01

Hej.
Tak for oplysningerne ang. hjulet.