Asrock brædt
Fra : kenzo

Dato : 21-10-04 09:44

Hej
Skal samle en computer for en kamy, men mangler et brædt til comp spørgsmål
er:
Hvor gode er asrock egentlig ?
Tænker på stabilitet ?

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 21-10-04 11:56

On Thu, 21 Oct 2004 10:43:40 +0200, "kenzo" <kenzo21 FJERN @sol.dk>
wrote:

>Hej
>Skal samle en computer for en kamy, men mangler et brædt til comp spørgsmål
> [...]

det siger navnet vel, fucking the ass as a rock, ... :-/

De er vist udmærkede. Ikke til OC.

Nu sidder kilden til ustabilitet ofte 40 cm fra skærmen. Dårlige
drivere, dårligt samspil imellem directx og drivere, dårlig chipset
understøttelse hos spil-drivere, osv.

mvh

John

Fra : Thomsen

Dato : 21-10-04 15:35

hej
Jeg har et asrock med en amd barton 2500 clocket til 3000 har kørt i 4 mdr
uden problemer er helt stabil

mvh Michael

Fra : Aragorn25

Dato : 21-10-04 18:56

Kører de en gang, så kører de da også fint, Det er billigt, men ok til
prisen.
Det er dog bedre end ECS-pis!

Fra : Søren Jensen\(9800\)

Dato : 21-10-04 19:05

Har samlet 2 maskiner selv og installert på 4 ved siden af . køre stabilt
uden problemer. det er dette kort

Hilsen Søren Jensen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-10-04 20:46

JK (at mail dot dk) wrote:

> Nu sidder kilden til ustabilitet ofte 40 cm fra skærmen. Dårlige

Bare ikke ved ASRock - K7S8X rev 3.0 er ikke værd at skrive hjem om.

Jesper G. Poulsen

Fra : Saitek

Dato : 21-10-04 19:34

"kenzo" <kenzo21 FJERN @sol.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Skal samle en computer for en kamy, men mangler et brædt til comp
> spørgsmål er:
> Hvor gode er asrock egentlig ?
> Tænker på stabilitet ?

har fornyligt samlet 2 computere med asrock kort, der var da ikke noget med
dem, tværtimod. Et var til 2400+ og et til en A64

Så at et af deres kort var anmeldt af ca 30 brugere (7 sider) på edbpriser,
de gav det 4.5 stjerner ud af 5, det er vel ok?

Hvilken CPU er det til? (sokkel). Stabilitet, mener du overclock eller bare
om det er stabilt.

Fra : Ulrik Løye

Dato : 22-10-04 06:35

"kenzo" <kenzo21 FJERN @sol.dk> wrote in message
> Hej
> Skal samle en computer for en kamy, men mangler et brædt til comp
> spørgsmål er:
> Hvor gode er asrock egentlig ?
> Tænker på stabilitet ?

Det er kort lavet med ét mål; lav pris. Så regn med at det er de billigeste
komponenter, begrænset levetid, begrænsede features, middelmådige drivers og
middelmådig performance.

/u

Fra : Morten Jensen

Dato : 22-10-04 08:05

Det er korrekt at de er lavet for at være billige, men ligeledes for at
holde i garantiperioden. Det er for dyrt med for mange RMA sager.

Sat en del maskiner sammen med Asrock kort og konklusionen er entydig - hvis
du skal lave en maskine der virker i længere tid så er det et fint board,
skal der rodes med maskinen så vælg noget andet.

MVH
Morten

Fra : kenzo

Dato : 23-10-04 18:18

Jeg takker alle for svarene og har givet alle svarene fra jer, videre til
kamy, så må han bedømme om det er det brædt eller det skal noget andet til.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-10-04 20:49

Ulrik Løye wrote:

> Det er kort lavet med ét mål; lav pris. Så regn med at det er de
> billigeste komponenter, begrænset levetid, begrænsede features,
> middelmådige drivers og middelmådig performance.

Jeg tvivler på at Asus vil sætte sit navn på spil for middelmådig
kvalitet.

Det er skrabede kort - de bedste chipsets fås ikke på ASRock. Men det
er generelt god kvalitet (K7S8X rev 3.0 er undtagelsen).

Jesper G. Poulsen