eksport til kommafil
Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 21-10-04 08:09

Hej

Nogen der kender et godt komb til D5 som kan håndtere eksport til kommafil fra et dataset ?

Michael

--
==========
Best Regards / Venlig hilsen

Michael Vilhelmsen
==========
Best Regards / Venlig hilsen

Michael Vilhelmsen

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 21-10-04 13:45

hej

ikke lige umidelbart.... men jeg gad nu hellerikke bruge lang tid paa
det.... det kan da ikke ta mange sekunder at skrive.....

/finn

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-04 13:55

"Michael Vilhelmsen"
<Michael.Vilhelmsen.PLEASEREMOVE@Microcom.PLEASEREMOVE.Dk> wrote in
message news:mn.aa257d4a12e313ad.11460@Microcom.PLEASEREMOVE.Dk...
> Hej
>
> Nogen der kender et godt komb til D5 som kan håndtere eksport til
kommafil fra et dataset ?

http://www.scalabium.com/sme/

Men som Finn skriver, så er det en "no-brainer" at lave en
komma-separeret fil selv.

hilsen
Uffe

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 21-10-04 14:25

Michael Vilhelmsen explained on 21-10-2004 :
> Hej
>
> Nogen der kender et godt komb til D5 som kan håndtere eksport til kommafil fra et dataset ?
>
> Michael

Korrekt, det er en "no-brainer" at lave selv....
Jeg gider bare ikke, hvis andre egentlig har lavet arbejdet for mig

Desuden kunne tiden sagtens bruges anderledes

Ellers tak....

Micahel

--
==========
Best Regards / Venlig hilsen

Michael Vilhelmsen
This is an automatic signature of MesNews.
Site : http://mesnews.no-ip.com

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-04 14:50

"Michael Vilhelmsen"
<Michael.Vilhelmsen.PLEASEREMOVE@Microcom.PLEASEREMOVE.Dk> wrote in
message news:mn.ab9d7d4ada5609ae.11460@Microcom.PLEASEREMOVE.Dk...

> Desuden kunne tiden sagtens bruges anderledes

Ja, det er naturligvis skæggere at bruge 1 time med at taste
kreditkort-oplysninger ind, vente på at en komponent ankommer pr e-mail,
installere den og lære den at kende end at bruge 4 minutter på at kode
det selv

assignfile(f,'min.csv');
rewrite(f);
dataset.first;
while not dataset.eof do
begin
for i:= 0 to dataset.fieldcount-1 do
begin
write(f,dataset.fields.field[i].value);
if i<>dataset.fieldcount-1 then write(f,',');
end;
writeln(f);
dataset.next;
end;
closefile(f);

Dette tog 4 minutter. Tilføj evt. at tekst felter skal være i ", hvis
din specifikation siger det. Vær også sikker på, at du ikke bruger ","
som decimaltegn.

hilsen
Uffe

Fra : Harald

Dato : 21-10-04 16:54

"Uffe Kousgaard" <look_at_www.routeware.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Dette tog 4 minutter. Tilføj evt. at tekst felter skal være i ", hvis
> din specifikation siger det. Vær også sikker på, at du ikke bruger ","

Hvis det skal følge standarden så er det jo ikke noget problem at benytte
"," nogen steder, så AnsiQuotedStr bør benyttes.

Mvh
HK

Fra : Harald

Dato : 21-10-04 17:11

> [...]
>
> Dette tog 4 minutter. Tilføj evt. at tekst felter skal være i ", hvis
> din specifikation siger det. Vær også sikker på, at du ikke bruger ","

Lige en ting mere: Man kunne evt. bruge TStrings som mellemvej så får man
tingene foræret via CommaText propertyen.

Mvh
HK

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 22-10-04 10:46

Uffe Kousgaard brought next idea :
> [...]
>
> Dette tog 4 minutter. Tilføj evt. at tekst felter skal være i ", hvis
> din specifikation siger det. Vær også sikker på, at du ikke bruger ","

Du har da sikkert ret.

Men jeg ville gerne have fat i et freeware komp. (som jeg faktisk fandt).

Dette har så en hel del features mht. hvad den gør, hvilke felter der skal med, delimter, seperator m.m.
Gør nu engang mit arbejde nemmere....

Men ellers - Det eksempel du viser er jo også et simpelt eksempel.
Men selvfølgelig virker det.

Michael

--
==========

Fra : Jørgen Højrup

Dato : 23-10-04 11:28

Hej

Som rosinen i pølsen. Jeg bruger eksempelvis en komponent fra
www.ems-hitech.com som gør at brugeren selv kan vælge at eksportere til
intranet osv. Pt er der lidt mere en 100 brugere af systemet og der er
faktisk ofte behov for at kunne eksportere i forskellige formater - så en
komponent med et godt brugergrænseflade er en god ting.

mv.
Jc

"Michael Vilhelmsen"
<Michael.Vilhelmsen.PLEASEREMOVE@Microcom.PLEASEREMOVE.Dk> skrev i en