fgets og hvad den returnere
Fra : Thomas

Dato : 20-10-04 13:48

Hej,

Jeg sidder og roder med et program der åbner en fil i C, og har en
linje, der siger:

res = fgets (a_callid, 200, callids_file);

og når jeg får udskrevet hvad res (som er en char) indeholder er
resultatet P. Jeg kan ikke umildbart finde ud af hvad dette P betyder?
Er der nogle der kan hjælpe med det? Evt et godt link - jeg har ikke
selv kunne finde noget?

Tak

/Thomas

Fra : Michael Banzon

Dato : 20-10-04 16:03

Thomas wrote:
> [...]
> resultatet P. Jeg kan ikke umildbart finde ud af hvad dette P betyder?
> Er der nogle der kan hjælpe med det? Evt et godt link - jeg har ikke

Kig på http://www.cppreference.com/stdio_details.html#fgets

Du får ikke en char tilbage, derimod en char-pointer (*)...

Hjælper det??

--
Michael Banzon      <http://michael.banzon.dk/>