"3" Farligt????
Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 19-10-04 22:22

Hvis en mikrobølgeovn kører ved 2.450 Mhz
Og en "3" telefon kører ved 2.100 Mhz,
så er forskellen jo kun 0.350 Mhz.

Er det muligt at det kan være sundhedsskadeligt eller farligt?

Hvad er jeres erfaringer med hovedpine, kvalme eller andet efter i har fået
og brugt en "3" telefon,
eller efter der er sat en mast/sender op i nærheden af hvor i arbejder eller
hvor i bor??

Overvejer en "3" telefon, men syns det er mærkeligt at det skulle være SÅ
svært at få freqencen ud af "3"s teknikere....

Mvh Henrik Andersen, Silkeborg

Fra : BJ

Dato : 19-10-04 22:28

"Henrik (Silkeborg)" <dk8008@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvis en mikrobølgeovn kører ved 2.450 Mhz
> Og en "3" telefon kører ved 2.100 Mhz,
> så er forskellen jo kun 0.350 Mhz.

Hvilket frekvensområde sender et hjemme-trådløst-netværk på..?

> Er det muligt at det kan være sundhedsskadeligt eller farligt?

Er hjemmenetværket også det..?

> Hvad er jeres erfaringer med hovedpine, kvalme eller andet efter i har
> fået og brugt en "3" telefon,
> eller efter der er sat en mast/sender op i nærheden af hvor i arbejder
> eller hvor i bor??

Hvad er jeres erfaringer med trådløse hjemmenetværk ..?

Bjørn Jørvad

Fra : Kim S

Dato : 19-10-04 22:53

"BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse

> Er hjemmenetværket også det..?

Nu har man normalt ikke det trådløse netværk
1½ cm fra hovedet.....

Mvh, Kim

Fra : BJ

Dato : 20-10-04 00:05

"Kim S" <No@mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nu har man normalt ikke det trådløse netværk
> 1½ cm fra hovedet.....

Sikkert ikke, men ofte under 50 cm.

Det minder lidt om vandrehistorien om Coca Cola og dets evne til at "æde"
tænder.

Bjørn Jørvad

Fra : Georg

Dato : 20-10-04 01:04

Nu må dette hysteri altså stoppe!!

Georg

Fra : BJ

Dato : 20-10-04 02:52

"Georg" <linesnuden@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nu må dette hysteri altså stoppe!!

Spørgsmålet er måske retteligen om de hysteriske er ansat ved konkurrenterne
og ser disse indlæg som en slags misforstået loyalitetserklæring.

De har sikkert glemt, deres egen virksomhed sikkert snart kommer på banen
med lignende teknologi.

Jeg synes vi har set de samme i andre NG'er.

Bjørn Jørvad

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-10-04 13:10

Georg skrev:

> Nu må dette hysteri altså stoppe!!

Coca-Cola-hysteriet?

Hjemme-netværk-hysteriet?

3-hysteriet?

Du må nok hellere præcisere din citatteknik en anelse hvis vi skal have
en bitte chance for at hitte ud af dit indlæg

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : JS

Dato : 20-10-04 07:44

> [...]
>
> Sikkert ikke, men ofte under 50 cm.
>
> Det minder lidt om vandrehistorien om Coca Cola og dets evne til at "æde"

Det er ikke nogen vandrehistorie. jo, måske, men der er noget om snakken!
Jeg har selv prøvet at lave en test med en udtrukket tand i hhv. Jolly og
Coke. Skræmmende resultat!

Fra : steffen martin

Dato : 20-10-04 14:57

> Det er ikke nogen vandrehistorie. jo, måske, men der er noget om snakken!
> Jeg har selv prøvet at lave en test med en udtrukket tand i hhv. Jolly og
> Coke. Skræmmende resultat!

Mener at Myter - Fup eller fakta [ MythBusters ] på Discovery har lagt den i
graven...

Steffen

--
..:metropolis:.
www.steffenmartin.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 22-10-04 03:49

steffen martin wrote:

> Mener at Myter - Fup eller fakta [ MythBusters ] på Discovery har
> lagt den i graven...

Det er jo ikke alle ting som de "afslører" som er helt efter bogen....

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Pede

Dato : 20-10-04 02:26

Nej..

Nej..

> Nu har man normalt ikke det trådløse netværk
> 1½ cm fra hovedet.....

Nej, men hvis du stiller dig med hoved foran en sendemast i 30 sek, sker der
heller ikke noget.

Men prøv at stikke hoved i mikrobølgeovnen i 30 sekunder..

Det kan godt være at frekvensen er i samme område, men det er jo for pokker
effekten der tæller !

svjh, så sender en mobil med 2-3 milli watt. En mikrobølgeovn med 900W !!
Det er ikke for sjov der er et Faraday bur uden om en mikrobølgeovn.

De er ikke farligere end en almindelig mobil. Grunden til du ikke kunn få
frekvensen ud af teknikkeren, var sikkert fordi han ikke anede et klap om
det.

MVH
Peter

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 20-10-04 07:51

> svjh, så sender en mobil med 2-3 milli watt. En mikrobølgeovn med 900W !!
> Det er ikke for sjov der er et Faraday bur uden om en mikrobølgeovn.

Puha, jeg startede lige med at læse det som 2-3 millioner watt.. :).

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 20-10-04 08:44

"Jeppe Vestergaard" <read@mysignature.com> skrev i en meddelelse

> Puha, jeg startede lige med at læse det som 2-3 millioner watt.. :).

Hmm.. Skal telefonen ikke i opladeren temlig ofte?

--
Henrik Nielsen
henrik@configdata.dk

Fra : Soren Pedersen

Dato : 20-10-04 08:52

> svjh, så sender en mobil med 2-3 milli watt. En mikrobølgeovn med 900W !!
> Det er ikke for sjov der er et Faraday bur uden om en mikrobølgeovn.

En GSM telefon må sende med op til 2W - Af samme årsag forstår jeg ikke BJ's
sammenligning med et WiFi net, der max sender med 100mW.

Mvh
Søren

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-10-04 09:36

"Soren Pedersen" <smp@munchweb.dk> wrote in message

> En GSM telefon må sende med op til 2W -

Og GSM 1800 med op til 1W men hvad med UMTS?

Fra : N_B_DK

Dato : 22-10-04 03:50

Soren Pedersen wrote:

> En GSM telefon må sende med op til 2W - Af samme årsag forstår jeg
> ikke BJ's sammenligning med et WiFi net, der max sender med 100mW.

Ja op til 2 watt på 900 nettet og kun op til 1watt på 1800 nettet.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-10-04 13:11

Pede skrev:

> !! Det er ikke for sjov der er et Faraday bur uden om en mikrobølgeovn.

Fara-hva-for-noget?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-10-04 14:46

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> wrote in

> Fara-hva-for-noget?

Et metalnet.
Hvis man sidder i et bur lavet af et metalnet og ikke selv rører ved
metallet kan der slå et lyn ned i buret uden at der sker dig noget.

Ret mig hvis jeg husker forkert :)

Og nå ja, jeg fralægger mig ethvert ansvar hvis du forsøger om det er
korrekt :)

http://såkadulæredet.dk/ => http://xn--skadulredet-x8as.dk/

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-10-04 18:35

Henrik Stidsen skrev:

> Et metalnet.
> Hvis man sidder i et bur lavet af et metalnet og ikke selv rører ved
> metallet kan der slå et lyn ned i buret uden at der sker dig noget.

Sejt..

> Ret mig hvis jeg husker forkert :)
>
> Og nå ja, jeg fralægger mig ethvert ansvar hvis du forsøger om det er
> korrekt :)

Hehe bare rolig.

Fra : Martin Vollert

Dato : 22-10-04 23:29

"Henrik Stidsen" <nospamforme@hs235.dk> wrote in message news:Xns958AA05F04438HS235dk@130.225.247.90...

> [...]
>
> Ret mig hvis jeg husker forkert :)
>
> Og nå ja, jeg fralægger mig ethvert ansvar hvis du forsøger om det er

Nemerlig ja, det samme princip som som gør en bil til noget af det bedste
sted at være unden torden og lynild, karrossen fungerer som et Faraday bur.
Så det på Topgear i Søndags hvor de prøvede med en Golf, ham der sad i
bil kunne starte og køre væk selv om bilen lige havde fået sendt jeg ved ikke
hvor mange millioner volt igennem den.
--
Hilsen Martin.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-10-04 16:03

"BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote in

> Hvilket frekvensområde sender et hjemme-trådløst-netværk på..?

Nogen af dem ligger i 2,4ghz området, altså samme som microovnen. Kan
ikke huske hvad de andre sender på.

"Be nice to nerds - you might end up working for one"

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 20-10-04 21:32

Ok, det vil jeg gerne ha lidt flere detaljer om....

Henrik

Fra : Oros aka. Rasmus Jen~

Dato : 20-10-04 23:13

Henrik (Silkeborg) wrote:
> Ok, det vil jeg gerne ha lidt flere detaljer om....

Hvis du mener hjemme-netværk frekvens områderne så er kanalfordelingen på et
billede her, som jeg har hevet ud af en opgave jeg har lavet, husker ikke
kilden til billedet, og lagt ud på http://www.oros.dk/images/wlan-range.jpg

--
Rasmus Jensen, Ishøj
Jeg kan mailes på adressen 2 x oros adskilt af @ og endelse på .dk

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 22-10-04 13:08

Jeg kan ikke se billedet, kan i???

Henrik

"Oros aka. Rasmus Jensen" <look@signatureinmessage.invalid> skrev i en
meddelelse news:4176e30a$0$77012$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-10-04 14:46

"Henrik \(Silkeborg\)" <dk8008@hotmail.com> wrote in

> Jeg kan ikke se billedet, kan i???

Ser ikke ud til serveren svarer

http://såkadulæredet.dk/ => http://xn--skadulredet-x8as.dk/

Fra : Oros aka. Rasmus Jen~

Dato : 23-10-04 16:08

Henrik Stidsen wrote:
> Ser ikke ud til serveren svarer

Hej folkens

Det var dårlig timing, jeg tog til Fyn torsdag aften, fredag morgen vælger
Arrownet (omtrent verdens mest irriterende udbyder) at udføre noget ændring
af nettet der NØDVENDIGGØR genstart af ens kabelmodem. Det er
pisse-irriterende at man skal til at dirigere folk til bopælen for lige at
tage strøm fra modem og sætte til igen, GGGRRRR. Men det er nu fikset og
billedet (og serveren) bør være tilgængelig igen, hvis ikke i har prøvet
igen altså.
Selv stod jeg uden min mailserver så mails til mine adresser bouncede i
tidsrummet, mega-belastende at være "ikke-eksisterende" på sin mail når man
har gang i flere qxl-salg osv. En dag ender det med en dårlig karakter på
den bekostning

Fra : PerX ...

Dato : 20-10-04 14:52

In article <41758559$0$77019$14726298@news.sunsite.dk>, dk8008
@hotmail.com says...
> Hvis en mikrobølgeovn kører ved 2.450 Mhz
> Og en "3" telefon kører ved 2.100 Mhz,
> så er forskellen jo kun 0.350 Mhz.

Der var jo en svensk undersøgelse som sagde at det kan medføre
strålingsskade i ørene ved meget brug, men det var vist kun de gamle
telefoner de havde chekket.

Fra : BJ

Dato : 20-10-04 14:55

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Der var jo en svensk undersøgelse som sagde at det kan medføre
> strålingsskade i ørene ved meget brug, men det var vist kun de gamle
> telefoner de havde chekket.

Hvad er meget brug .... eks. 10 timers konstant tale så øret bliver
gennemkogt eller hyr..?

Er antennen rettet direkte ind mod øregangen..?

Bjørn Jørvad