Odense - hvilken fiskepusher skal man brug~
Fra : Carsten Madsen

Dato : 19-10-04 22:11

Hej

Nu har jeg snart haft mit akvarie (190 l) stående i en uges tid, der er
kommet sten, en trærod, en lavasten, 10 planter og lidt andet gøjl i - nu
nærmer dagen sig jo så hvor man skal ud og ha det det hele i virkeligheden
drejer sig om - fisk!

Men hvem kan anbefales at købe fisk hos hvis man bor i Odense? - her tænker
jeg på... er der nogen der er mere kompetent end andre - er der nogle der
har gode / dårlige erfaringer? - kan man få en pasningsvejledning med til
fiskene mv. ?

Jeg kan se rundt om på nettet at der er flere steder hvor man kan bestille
fisk via nettet - giver det ikke en urimelig "lidelse" for fiskene - eller
lider de ingen nød ved at blive sendt med posten? umiddelbart ville jeg da
selv se fiskene i levende live inden jeg investerer i dem...

De største fiskehilsner
Carsten!

Fra : Jørgen

Dato : 19-10-04 22:54

Hej Carsten
Det veksler meget fra dag til dag.
Det klogeste du kan gøre, er at besøge nogle forskellige forretninger, for
at danne dig en mening om forholdene i akvarierne, samt hvorledes du synes
betjeningen foregår.
For at sikre dig mest muligt mod hjembragte sygdomme og problemer, så vil
jeg anbefale dig at købe alle dine fisk på en gang og samme sted.
Sørg for at have den rigtige temperatur i poser og akvarie inden du slipper
fiskene løs.
Held og lykke med opstarten
Hilsen
Jørgen

Fra : Ole Larsen

Dato : 20-10-04 02:59

> "Carsten Madsen" <camadsen.snabela@snabela.ofir.dk> skrev i en meddelelse

Ib på Nyborgvej og den i Allerup er byens bedste

--
Mvh, Ole Larsen - Fotografiske billeder på:
http://home.tiscali.dk/muggler

Fra : Carsten Madsen

Dato : 22-10-04 14:25

> Ib på Nyborgvej og den i Allerup er byens bedste

Får man dér en pasningsvejledning med til fiskene?

Fra : Jørgen

Dato : 22-10-04 20:28

> Får man dér en pasningsvejledning med til fiskene?

Hej Carsten
Du får der en personlig vejledning - hvis du vil have en pasningsvejledning
med - det har jeg aldrig hørt, set eller oplevet.
Er det ikke noget der følger med, hvis du bruger postordre eller lignende.

Hilsen
Jørgen

Fra : Katjastrofen

Dato : 24-10-04 11:02

"Carsten Madsen" <camadsen.snabela@snabela.ofir.dk> wrote in message

> Får man dér en pasningsvejledning med til fiskene?

Pasningsvejledning, er vist kun noget man får med, hvis man handler privat.
[hvis man beder om det] - I butikken får man vejledning, som ofte kan være
mangelfuld.

Det du bør gøre er, gå ned i butikkerne, kig på de dejlige fisk, snak med
folkene. Skriv navnene ned på fiskene og gå hjem og søg på nettet.

Derved vil det vælte op med såkaldte pasningsvejledninger, råd m.m. Så kan
du sammensætte den perfekte bestand. Når du så føler du har fundet de rette
fisk, der passer sammen og med de vilkår du kan give. Så er det bare at gå
ned i de butikker som solgte dem og købe, hvad du har brug for.

Det er sjældent de har udsolgt på et par dage af enkelte fisketyper. Det er
primært hvis det er Vildtfanget maller og cichlider, at de ryger hurtigt.

Ved du kommer rundt i flere butikker, for at kigge, vil du også hurtigt
finde en favorit. Vi leder alle efter forskelllige ting, når vi skal finde
vores personlige favorit. Nogle værdsætter at butikken er ren/ingen døde
fisk, andre at betjeningen er i orden/at vedkommende ved hvad der tales om.
Prisniveauet kan også spille ind, i valg af butik. Ligesom nogle butikker
kun har de almindelige fisk, mens andre, ofte tager lidt mere bredt hjem. Så
det er svært umiddelbart at anbefale en butik.

Katja.

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 20-10-04 16:47

"Jørgen" <jjgas@galnet.dk> wrote in message

> Sørg for at have den rigtige temperatur i poser og akvarie inden du
> slipper fiskene løs.

Det er efter min mening en skrøne at temperaturen skal være den samme. De
fleste fisk kan sagtens klare en temperatursvingning på nogle grader. Det er
langt vigtigere, at man tager en kop vand hver 5 minut og fylder i posen
mens den flyder rundt i akvariet. Efter 30-40 minutter så kan de hældes ud i
akvariet. Vandtilsætningen er for at fiskenes gæller kan vende sig til en
anden type vand, hvis (og det er nok meget tvivlsomt) ikke vandet i akvariet
og de hos dyrehandleren har samme vandværdier.

--

Mvh Christian http://www.cmnielsen.dk
Nyeste Artikel : Crenicichla compressiceps.

Fra : Thomsen

Dato : 27-10-04 08:16

"Carsten Madsen" <camadsen.snabela@snabela.ofir.dk> wrote in message news:<bpfdd.5089$KH4.1441@news.get2net.dk>...
> [...]
> har gode / dårlige erfaringer? - kan man få en pasningsvejledning med til

I Odense vil jeg helt bestemt anbefale Nyborgvej. Er flyttet fra byen
og har ikke været i butikken i lang tid. Men jeg må nok sige jeg blev
meget positivt overrasket over det der er sket. Cichlide afdelingen er
blevet meget bedre. Kig forbi - også hvis du bare vil kigge og blive
inspireret.

Fra : Omnolog HMH

Dato : 03-11-04 23:54

Ikke den store v Bilka.
Har flere gange set rigtig dårlig hygiejne og mange døde fisk.

Fra : Steenr

Dato : 04-11-04 12:32

De har ellers 50% på fisk idag

Fra : Fessor

Dato : 17-11-04 23:57

Jeg ville benytte Dalum Dyrehandel (hvis den da stadig findes) den brugte
jeg selv da jeg boede i Odense de er rimlige i priser og jeg har aldrig
været ude for at få syge fisk, tdermere er de rare :)