Nyt bundkort bipper af mig
Fra : Schumacher

Dato : 19-10-04 20:24

Hej

Jeg skulle hjælpe en ven med at sætte nyt bundkort og processor i
computeren.
Det gik fint med processor og køler. Det giver sig selv, hvordan det skal
monteres. Fik også monteret bundkort, og forbundet de ledninger til
tænd/sluk og diverse lamper på fronten af kabinettet.
Når jeg så starter op, kører den 5-10 sekunder, så bipper den 3 gang, holder
en pause, bipper osv.
Jeg har taget alle CD drev og diskettedrev fra, så det ikke er dem der
forstyrer. Der er heller ikke sat grafik og net kort i. For at udelukke
muligheder for fejl.
Jeg kan heller ikke komme ind i Bios. Får bare sort skærm, unset om det er
onbord eller det andet grafikkort.
MOBO er et ASRocK P4S61 Ver. 1.1 og chippen en P4 3.0 GHz, og jeg mener det
er en 478 sokkel.

Nogle bud på hvad der er galt. Mistænker rammene, men den kørte lige indtil
vi startede på at bytte MOBO ud.

Thomas

Fra : Peter Hansson \(7950~

Dato : 19-10-04 20:48

"Schumacher" <gokke@hotmailXXX.com> skrev i en meddelelse
> Når jeg så starter op, kører den 5-10 sekunder, så bipper den 3 gang,
> holder en pause, bipper osv.

> MOBO er et ASRocK P4S61 Ver. 1.1 og chippen en P4 3.0 GHz, og jeg mener
> det er en 478 sokkel.

Måske: Memory read/write test error.

Link:

http://web1.ipx10583.ipxserver.de/downloads/ASRock/asrockfaqpdf.pdf

PH

Fra : Schumacher

Dato : 19-10-04 21:01

"Peter Hansson (7950)" <peter@ahansson.net> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> PH
>Tak for det. Kanon link. Det må vi prøve os frem med i morgen

Thomas

Fra : Leony

Dato : 20-10-04 14:28

> [...]

> Jeg har taget alle CD drev og diskettedrev fra, så det ikke er dem der
> forstyrer. Der er heller ikke sat grafik og net kort i. For at

Bipper den med grafikkort i?

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Schumacher

Dato : 20-10-04 17:46

"Leony" <leonyremovethis@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> "Schumacher" <gokke@hotmailXXX.com> skrev i en meddelelse

> Bipper den med grafikkort i?
>
> --
> mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
> http://home.tiscali.dk/~vinci/
> Mit Chieftec røntgen mod + "The MetallicAse".

Har fundet fejlen tror jeg. Vi prøvede at sætte en ramblok på 512 i sokkel
1, og så kørte den. Den blok på 256 virker når den bliver sat i sokkel 2,
men virker ikke i sokkel 1. Mystisk.

Thomas