Opskrift på Havørred
Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 19-10-04 20:15

Mojn alle lystfiskere !!
Når det nu er sket,at man fanger en havørred på 65 cm og lidt over 3
kg, så skynder man sig selvfølgelig at "tage den ud" og ligge den i
fryseren til anvendelse ved en festlig lejlighed.
Nu kommer så spørgsmålet: "Hvordan tilbereder man sådan en fyr ?" Man
kan selvfølgelig skære den i skiver og riste den på panden, men er der
nogen af jer, der har en rigtig god opskrift på, hvodan man tilbereder
den f. eks. på en bradpande i ovnen ??
Mvh
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-04 21:00

On 19 Oct 2004 19:15:26 GMT, Hans Mikkelsen
<pkbasti3bkbuller@0V4Z2mail.tele.dk> (slet 0V4Z2) wrote:

> [...]
>kan selvfølgelig skære den i skiver og riste den på panden, men er der
>nogen af jer, der har en rigtig god opskrift på, hvodan man tilbereder

Fyld bugen med smør, persille, groft salt, et hakket rødløg, og et par
laurbærblade.
Pak fisken ind i staniol, og sæt den i vandbad i ovnen ved 200 grader.
Jeg plejer at beregne 20 min. pr. kg., men fisken er færdig når
skindet slipper, så tjek den en gang imellem.

Tilbehøret kunne være hvide kartofler med smør og persille.

Velbekomme
/Alex

Fra : Carsten Otte

Dato : 20-10-04 18:19

- En sikker vinder med staniol + krydderurter - Skal det være
ekstra lækkert (nu hvor fisken er så flot) tænder du op i grill´en
og dropper vandbadet.

Flot fangst og velbekom
- Otte

Fra : Aske

Dato : 19-10-04 22:23

Grillet ørred
med solskinsdressing
1½ kg ørred til 4 personer.

Fisken renses og snittes 6 gange på tværs på hver side.

solskinsdressing
1 spsk. smør
1 tsk. salt
1 tsk. sukker
1 tsk. gurkemeje
1 tsk. sennep (gerne fiskesennep)
1 tsk. paprika
1 tsk. Piripiri eller en fintsnittet chilli
1 spsk. hvidvinseddike

smørret smeltes og krydderierne blandes i. Fiskene vendes og smøres godt
ind både i snittene og indvendig, med dressingen.

herefter 10 minutter på grillen, vendes + 10 minutter på den anden side.
hertil serveres fennikel og hvide kartofler med dild eller persilledrys,
og evt. 18% Creme Fraise med peberrod
( grilles i ovn)

"Hans Mikkelsen (slet 0V4Z2)" <pkbasti3bkbuller@0V4Z2mail.tele.dk> skrev i
en meddelelse news:10982134870.28953455085821@dtext.news.tele.dk...

Fra : Benny Fly

Dato : 20-10-04 21:27

Hvad med gravad?:

Jeg bruger 1 del sukker og en del groft salt. Dertil en teskefuld peber pr.
halvkilo saltblanding. Gerne en peberblanding, f.eks citronpeber.

Filéen dækkes med saltblandingen på kødsiden. saltblandingen dækkes med
tørret dild. Dilden dækkes igen med et nyt lag saltblanding. Den anden filet
lægges ovenpå med kødsiden mod saltblandingen. Det hele lægges i en
plasticpose, der lukkes tæt.

Lægges i køleskabet med et fad ovenpå til at lave lidt pres. Vendes morgen
og aften i to døgn. Fisken skylles i vand. Er kødet blevet lidt for hårdt
kan det lægges i vand 1/2 til to timer. Ny dild kommes på, gerne
friskklippet. Serveres i tynde skiver med dressing. Fisken kan holde sig en
uge i køleskabet.

mvh Benny

Hans Mikkelsen (slet 0V4Z2) <pkbasti3bkbuller@0V4Z2mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:10982134870.28953455085821@dtext.news.tele.dk...