Runde kabler.
Fra : /Ole

Dato : 19-10-04 10:27

½øjs@

Jeg har ét rundt og ét fladt kabel til hhv. harddiske og dvd drev og
brænder.
Er forskellen egentlig mere, end at det ikke fylder så meget, eller er der
en reel forskel, man kan bruge til noget?

Maskinen:
MSI kt6-delta m. amd 2800+ Athlon
GeForce FX5900XT /128mb grafikkort
1Gb Kingston pc3200 ram
1 stk 40Gb + 1 stk 80Gb Western Digital Hardiske på det runde kabel
1 stk dvd drev + 1 stk dvd brænder, beggge lite-on på det flade kabel.

/Ole

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 19-10-04 10:37

/Ole <ole_ryo_FJERN@_DETTE_stofanet.dk> skrev 2004-10-19:

> Er forskellen egentlig mere, end at det ikke fylder så meget, eller er der

nej

> en reel forskel, man kan bruge til noget?

nej.

Thomas

Fra : Palle

Dato : 19-10-04 11:27

"/Ole" <ole_ryo_FJERN@_DETTE_stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er forskellen egentlig mere, end at det ikke fylder så meget, eller er der
> en reel forskel, man kan bruge til noget?

De runde fylder mindre, så luften lettere kan komme til kølerne.

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 19-10-04 13:32

"/Ole" <ole_ryo_FJERN@_DETTE_stofanet.dk> wrote

> [...]
> Er forskellen egentlig mere, end at det ikke fylder så meget, eller er der
> en reel forskel, man kan bruge til noget?

Flade kabler er flade for at modvirke "crosstalk", dvs. at signalerne i de
individuelle ledninger generer hinanden. Så man har ikke lavet kablerne
flade bare for at være irriterende.

Hvis de runde kabler er lavet ordentligt skulle der dog ikke være nogle
problemer, men hvis du begynder at opleve fejl ved kopiering af filer for
eksempel, så kender du synderen.

Fra : /Ole

Dato : 19-10-04 14:03

"Thomas Wesley Hinton" <wesleyREMOVETHIS@worldonline.dk> skrev i en
meddelelse news:cP7dd.58892$Vf.2789049@news000.worldonline.dk...

> [...]
>
> Hvis de runde kabler er lavet ordentligt skulle der dog ikke være nogle
> problemer, men hvis du begynder at opleve fejl ved kopiering af filer for

Takker for svarene, så er der jo ingen grund til at skifte det flade ud.

/Ole

Fra : Coach [4130]

Dato : 19-10-04 14:05

> [...]
> 1 stk 40Gb + 1 stk 80Gb Western Digital Hardiske på det runde kabel
> 1 stk dvd drev + 1 stk dvd brænder, beggge lite-on på det flade kabel.

Jeg har problemer med de runde kabler.

160GB Seagate viser fuld størrelse ved brug af alm. flad 80pin kabel.

Men med rund 80pin kabel viser disken kun 33,2GB.
(Disken sidder på samme controller, men med forskellig kabel, er jumpet som
CSog sidder for enden af kablet)

Spørg mig ikke hvorfor... men forskel det er der.
Jeg opserverer at Thomes Hinton har samme opfattelse og giver mig et hint
til hvad årsagen kunne være..TAK for det

mvh
Bri@n