Vender både mod vest???
Fra : Preben Christensen

Dato : 18-10-04 19:38

Hej

Hvordan kan det være at når man ligger både på land vender man stævnen mod
vest???
Nu har jeg på flere havne set at bådene på land har stævnen mod vest er det
tilfældigheder
eller er der en mening med dette??

--
Venlig hilsen

Preben Christensen

Fra : Lars Kristensen

Dato : 18-10-04 20:08

Preben Christensen wrote:

> [...]
> vest???
> Nu har jeg på flere havne set at bådene på land har stævnen mod vest er det

Det er nu ikke alle havne de gør det på.
Men grunden til at de foretrækker netop vest er vel at det typisk der en
storm vil komme fra. Når båden ligger med stævnen op imod vinden laver
den ikke lige så meget vindmodstand som hvis den lå med siden til.

- Lars

Fra : Claus Tersgov

Dato : 18-10-04 23:09

Preben Christensen skriblede og skrablede følgende:

> [...]
> stævnen mod vest???
> Nu har jeg på flere havne set at bådene på land har stævnen mod vest

I den havn, jeg kommer fra, vender halvdelen af bådene mod øst

Men der er da noget om snakken. Vinden i danmark er for det meste i vest,
så derfor kommer sne og regn som oftest fra denne kant. Derfor er det
smartest at have sprayhooden og stævnen mod vest, så nedgangslugen ikke er
så udsat.

Claus
--
mukka-mukka, mukka-mukka bum bum bum!
mukka-mukka, mukka-mukka bum bum bum!

Fra : Kurt Jørgensen

Dato : 20-10-04 21:34

Der er da vel ingen med deres fulde sunde fornuft i behold der har
sprayhooden siddende på båden hele vinteren på land ?????.
Mvh.
Kurt
S/K Lynetten

Fra : Claus Tersgov

Dato : 21-10-04 23:41

Kurt Jørgensen skriblede og skrablede følgende:

> Der er da vel ingen med deres fulde sunde fornuft i behold der har
> sprayhooden siddende på båden hele vinteren på land ?????.

Nej, det har du ret i. Jeg overså i farten, at han mente på land....

I lynetten står bådene jo i alle retninger og ikke så meget i øst vest..

Claus

Fra : Helene og Lars

Dato : 20-10-04 19:18

....så de ikke vælter i stormvejr...