CEdit control i MFC
Fra : Henrik

Dato : 18-10-04 15:47

Hej Gruppe,

Jeg mangler en MFC Edit control som opfører sig som et tastatur på en mobil
telefon.

Altså: Hvis der f.eks trykkes gentagne gange på '1' skiftes mellem '1' -
'a' - 'b' og 'c' osv for de andre keys.

Jeg har søgt efter noget på nettet, men har ikke fundet noget brugbart. Jeg
overvejer derfor at skrive den selv, men mangler et par hints til at komme
rigtigt igang.

Jeg forestiller mig at løse problemet med at skrive en ny PreTranslate()
funktion og deri håndtere WM_KEYDOWN message. Lyder det helt galt?

Skulle der være gode ideer eller et link til en færdig kontrol, så er jeg
meget interesseret.

Mvh
Henrik

Fra : Kent Friis

Dato : 18-10-04 16:33

Den Mon, 18 Oct 2004 16:46:43 +0200 skrev Henrik:
> [...]
>
> Jeg forestiller mig at løse problemet med at skrive en ny PreTranslate()
> funktion og deri håndtere WM_KEYDOWN message. Lyder det helt galt?

Er der ikke en WM_KEYPRESS? Hvis der er, er det nok denne du skal
bruge.

Mvh
Kent