problemer med include
Fra : Allan Juhl Kristense~

Dato : 18-10-04 13:46

Hej

I forbindelse med et design har jeg problemer men include, når jeg skriver:

<?
include('http://kom.aau.dk/~allanjk/main_menu_start.php?menu=Klatring');
?>

får jeg følgende fejl:

Warning: main(): URL file-access is disabled in the server configuration
in /afs/ies.auc.dk/user/allanjk/public_html/klatring.php on line 3

Warning:
main(http://kom.aau.dk/~allanjk/main_menu_start.php?menu=Klatring):
failed to open stream: no suitable wrapper could be found in
/afs/ies.auc.dk/user/allanjk/public_html/klatring.php on line 3

Warning: main(): Failed opening
'http://kom.aau.dk/~allanjk/main_menu_start.php?menu=Klatring' for
inclusion (include_path='.:/disk1/apache/apache_1.3.31/lib/php') in
/afs/ies.auc.dk/user/allanjk/public_html/klatring.php on line 3

Hvad har jeg lavet forkeret? Hvis jeg skriver

include("main_menu_start.php");

virker det fint men så mangler jeg at overføre min variabel!!!

håber i kan hjælpe
Allan

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 18-10-04 13:58

Allan Juhl Kristensen wrote:
> [...]
> inclusion (include_path='.:/disk1/apache/apache_1.3.31/lib/php') in
> /afs/ies.auc.dk/user/allanjk/public_html/klatring.php on line 3

http://dk2.php.net/manual/en/ref.filesystem.php#ini.allow-url-fopen

din server er sikkert sat op med denne sat til "disable", dvs. at man
ikke kan include remote filer / scripts.

--
ulrik nielsen |
-----------------+---------------------------------------------------

Fra : Allan Juhl Kristense~

Dato : 18-10-04 14:34

Ulrik Nielsen wrote:

> http://dk2.php.net/manual/en/ref.filesystem.php#ini.allow-url-fopen
>
> din server er sikkert sat op med denne sat til "disable", dvs. at man
> ikke kan include remote filer / scripts.

Tak for svaret. Jeg har desværre ikke adgang til at ændre opsætning af
serveren :( er der en anden smart måde at overføre variabler på?

Fra : Allan Juhl Kristense~

Dato : 18-10-04 14:35

Fra : Kristian Thy

Dato : 18-10-04 14:04

Allan Juhl Kristensen uttered:
> [...]
>
> Hvad har jeg lavet forkeret? Hvis jeg skriver
>
> include("main_menu_start.php");
>
> virker det fint men så mangler jeg at overføre min variabel!!!

Så prøv include("main_menu_start.php?menu=klatring");

--
-- [ kristian ] --------------------------------------------------------
--------------- [if( you->toppost() ) { killfilter->append( you ); }] --

Fra : Allan Juhl Kristense~

Dato : 18-10-04 14:33

Kristian Thy wrote:

> Så prøv include("main_menu_start.php?menu=klatring");

Dette vikker heller ikke :(

Fra : Bent Stigsen

Dato : 18-10-04 15:10

Allan Juhl Kristensen wrote:

> Dette vikker heller ikke :(

Kan nok komme udenom det med :
$_GET['menu'] = 'klatring';
include("main_menu_start.php");

Er der nogen speciel grund til at du vil overføre værdien som en
request-parameter. For ellers ville det måske være bedre at implementere
en funktion eller klasse til generering af din menu.

/Bent

Fra : Peter Brodersen

Dato : 18-10-04 15:03

On 18 Oct 2004 13:04:15 GMT, Kristian Thy <thy@it.edu> wrote:

>Så prøv include("main_menu_start.php?menu=klatring");

Det vil ikke give nogen mening, idet include går efter en fil.

Enten:

$menu = "klatring"; // evt. $_REQUEST['klatring'];
include("main_menu_start.php");

Eller:

virtual("main_menu_start.php?menu=klatring");

Det er noget unødvendigt rod at inkludere lokale filer vha. HTTP.
--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: væske (og ikke vædske)

Fra : Allan Juhl Kristense~

Dato : 18-10-04 21:52

Peter Brodersen wrote:

> Det vil ikke give nogen mening, idet include går efter en fil.
>
> Enten:
>
> $menu = "klatring"; // evt. $_REQUEST['klatring'];
> include("main_menu_start.php");

Mange tak for hjælpen nu virker det :)