Rasmus Bertelsen, Gudme, Svendborg
Fra : Baertel

Dato : 18-10-04 12:13

Kan nogen hjælpe mig med at finde data på min tipoldefar (Carl) Rasmus
Bertelsen.

Jeg har følgende oplysninger:

Kontraministerialbog for Vejstrup
Sogn,xx.xx.1858-xx.xx.1889,Vejstrup,Gudme,Svendborg,1862,15de Juni,Bertel
Peder Bertelsen,en søn,,Carl Rasmus Bertelsen,paa Weistrup Mark,Anne Larsen
[fruentimmer],,i Gudme.

Anne Larsen, (Ane Larsdatter) 1839
Mother of Bartel Peder BARTELSEN in Christening Extract.
Ref.: FHL 52742 Marriage 1813-63 250
Ref.: FHL 52742 Christening 1813-63 958

Jeg kan ikke finde ham hverken før eller efter Bertel Peder Bertelsens
fødsel.

--
M.v.h.

Leif Bærtelsen
baertel@hlaug.dk

Fra : Hans Anckarstjerna

Dato : 23-10-04 18:23

Leif Bærtelsen.
Et lille tips til alle slægtsforskere, der søger foto og måske oplysninger
om sine forfæder og slægt. Foreningen Europas Historie,
www.europashistorie.dk, har startet et kæmpe stort fotoalbum online,
http://europa.fotoside.dk . Her kan du for Kr. 500:00 DK pr. år, få adgang
til hele albummet, og kan søge efter foto på forfæder og slægt. Disse kan du
trække ned efter behag. Albummet bliver opdateret konstant med flere og
flere foto efterhånd. Bliver du medlem i foreningen, får du Kr. 100:00 DK
rabat på adgangsafgiften. Mere om fotoalbummet findes på
www.europashistorie.dk og http://europa.fotoside.dk. EN RIGTIG GULDKILLE FOR
ALLE SLÆGTSFORSKERE! Jeg er selv medlem og glad for det, derfor tillader jeg
mig at oplyse om det til alle andre. Foreningen har adskillig tuinde svenske
og danske personer. Der arbejdes også på en samtale side blandt
slægtsforskere, som man automatisk bliver medlem af.

Med venlig forsker hilsen
Hans Anckarstjerna