Møbler og larkeret gulv..
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 17-10-04 21:08

Hejsa.

først, beklager hvis det er den forkerte gruppe, har ledt meget, og har ikke
kundet finde en med en fundats der passede 100& og dk.genneral var optaget
af spam..

Hvor om alting er.. Møbler.. en dejlig ting, bare ikke når de risser
gulvet..
problemstilling: har (som så mange andre) Møbler stående.. på et larkeret
(parket)gulv, skabe borde og den slags er ikke noget problem, de får lige et
par "filt-dutter" / "møbel-skånere" og hvad de ellers kan hedde, under sig
og så er den ude af verden. Men ak, stole.. vores stole om spisebordet
koster en formue i nye filt-dutter på grund af de falder nemt af, når stolen
flyttes eller bruges, de smutter faktisk lige som en diskos-kolaps
forklaring fra "Lægens Bord" og så det faktum at kattene (2stk) fælder og
det sætter sig på dutterne...

Nogen af jer der har været udsat for ligende og kommet til en løsning??
eneste jeg kan se der ellers er en mulighed, er de filt-dutter man kan købe
med et søm på til at banke op i foden af stolen.. meen.. jeg har da en svag
mistanke om det hurtigt får udvidet sig og falder af...

Mvh.

Jan Rasmussen - Radio-TV fagteknikker med nada forstand på møbler..

Fra : WhoopAss

Dato : 18-10-04 19:13

> [...]
> sig og falder af...
>
> Mvh.
>
> Jan Rasmussen - Radio-TV fagteknikker med nada forstand på møbler..

Hej Jan

Har selv samme problem, men har med held brugt "filt dupper" til at sømme
på, det holder grimeligt godt (indtil nu +1 år)

Med hensyn til at kattene fælder, tjaa, jeg vender stolene på hovedt og
støvsuger dem, det virker fint.

NB : Vær opmærksom på der er en forholdsvis stor prisforskel på hvor du
køber dem, samt i hvilket antal der er i pakningerne.
I stedet for at købe adskillige af de små plastposer, købte jeg en kasse og
det var billigere, samt der var nogen i overskud til evt. udskiftning (det
har dog ikke været nødvendigt endnu)

Mvh

Martin

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 18-10-04 20:33

Hej Jens

> [...]
> på, det holder grimeligt godt (indtil nu +1 år)
>
> Med hensyn til at kattene fælder, tjaa, jeg vender stolene på hovedt og

ja vi snakker filt-dimser med søm ikke? jeg er bare ret bange for de
arbejder sig løse efter kort tid og udvider hullet mere og mere.. "lover"
som også lige har posted har samme problem / frygt kan jeg se..

mvh.

Jan Rasmusen

Fra : lover

Dato : 18-10-04 20:13

Hejsa

Vi har samme problem,men bruger også dem med søm,men de holder heller ikke
længe.
Jeg ved sgu ikke hvad jeg skal gøre jeg er snart træt af det lortegulv.
Vi er ved at bygge om og det næste gulv skal være den nye pergo soft.
Ved ikke om i andre har andre meninger.

hilsen jens

Fra : Lars Arup

Dato : 19-10-04 00:18

Jeg fandt engang nogle kraftige nålefiltstumper og skar dem til så de
passede til stolebenene, og derefter limede jeg dem omhygeligt på med
kontaktlim(et vidundermiddel). Det har nu holdt i 5 år.
VH Lars (som foruden dette også kan reparere TV'er)

"Jan Rasmussen" <Jan_Goofy@vip.uhmmm.spam.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:ckuj3q$8qp$1@news.cybercity.dk...

Fra : Nette

Dato : 19-10-04 06:31

"Jan Rasmussen" skrev

> [...]
stolen
> flyttes eller bruges,

> Nogen af jer der har været udsat for ligende og kommet til en løsning??

Jeps. Vi har købt nogle i en lidt dyrere kvalitet og så har vi limet dem på
med en limpistol.
Det er vigtigt, at dutten ikke er større end benet.

Nette

Fra : lonekjaer@hotmail.co~

Dato : 19-10-04 08:43

Køb et par dækkeservietter af kork, skær/klip dem ud i passende
rondeller, lim på med kontaktlim. Kattehårene sætter sig ikke på
disse.

Mvh

Lone

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 19-10-04 15:57

On Sun, 17 Oct 2004 22:07:55 +0200, "Jan Rasmussen"
> [...]

>Mvh.
>
>Jan Rasmussen - Radio-TV fagteknikker med nada forstand på møbler..

Slagt en gammel skoletaske eller lign. af tykt læder - skær små stykker
ud, som passer til benene og lim på med kontaktlim!
Holder i årevis og ridser ikke!

Lars

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 19-10-04 19:26

Hej Alle.

Jeg takker for jeres gode råd og vejledning, de vil blive efterprøvet
(forhåbenlig, bliver kun 1 prøvet de første mange år )

Mvh

Jan Rasmussen