onegreatfamily.com
Fra : Jan Wibrand

Dato : 18-10-04 20:13

I forbindelse med søgning af aner med navnet Fjeldsted - og i denne
forbindelse med navnene GURRE og BERG - kommer jeg via Google på sporet af
denne hjemmeside http://www.onegreatfamily.com/family_history/FJELDSTED.html

Det er en betalingshjemmeside, der dog lover fri søgning i 7 dage. MEN man
skal 'aflevere' VISAkortoplysninger.

Har nogen erfaringer med troværdigheden af dette foretagende: One great
Family ? ? ?

I håb om hjælp og mvh
Jan Wibrand
Jan@Wibrand.dk

Fra : Ib Molbech

Dato : 17-10-04 20:52

I forbindelse med mit nye medlemsskab af DIS begyndte jeg at få mails fra
Onegreatfamily. I begyndelsen troede jeg, at foretagenet har noget med DIS
at gøre, men nu hælder jeg til den antagelse, at Onegreatfamily blot har
taget min emailadresse fra DIS' hjemmeside hvor medlemmer med emailadresser
står opført.

Jeg har flere gange returnetet Onegreatfamilys mails med opfordring til at
slette mig fra mail-listen, men intet sker. Hele tiden får man uønskede
mails. Det er godt træls. Hvad kan man gøre? I mit outlook-program har jeg
sat afsenderen på listen over afsendere af uønsket post, det betyder at
deres mails nu går direkte i "slettet post".

IM

Fra : Baertel

Dato : 17-10-04 21:55

Du har nok gjort det eneste rigtige - bloker afsenderen. Jeg gør selv det
med spam at jeg sporer afsenderen og returnerer mailen til deres abuse-
of/eller postmasteradresse. Skraldebøtten skal tømmes der hvor skraldet
kommer fra.
Jeg bruger også midlertidige mailadresser som videresender til min normale
adresse. Når der kommer for meget spam bliver den midlertidige adresse
lukket og en ny oprettes.

Adressemisbrug kan vi desværre ikke undgå før nogen laver et mailprogram
hvor brugeren selv bestemmer hvem der må sende til adressen.

Reager forøvrigt aldrig på spam ved at besvare eller sende det retur. Det
fortæller kun spammeren at adressen er "levende".

Mvh
baertel

Fra : Alf Christophersen

Dato : 19-10-04 12:04

On Sun, 17 Oct 2004 22:55:01 +0200, "Baertel" <baertelsen@hlaug.dk>
wrote:

>Adressemisbrug kan vi desværre ikke undgå før nogen laver et mailprogram
>hvor brugeren selv bestemmer hvem der må sende til adressen.

Og i det øyeblikk er email ubrukelig. Hvordan skal andre som har noe å
fortelle deg, f.eks. at huset ditt brenner, få sende deg mail da? Når
de defineres automatisk som spam.

Fra : Baertel

Dato : 19-10-04 13:18

Jeg håber da ikke at folk vil fortælle at mit hus brænder via en mail. Det
kunne jo være at det var computeren der brændte.
Og hvor skal de få mail-adressen fra?

Min idé er at man kun giver sin mail-adresse til de personer/institutioner
som man er interesseret i at modtage mail fra og åbner adgang for disse.
Modsat i dag hvor vi må blokere en masse uønsket post (som allerede ligger
på computeren og skal slettes), kan man måske i fremtiden nøjes med at åbne
for den post man ønsker.
Jeg ved at man i visse chat-grupper (f.eks. ICQ) får at vide at en person
ønsker at få kontakt, og har nu mulighed for at give tilladelse eller at
afslå.
Jeg er da fuldt klar over at der vil opstå problemer med et sådan program,
men princippet må vel være at det er mig der bestemmer/vælger hvad jeg vil
have i min mailbox.

Mvh. baertel

"Alf Christophersen" <alf.christophersen@basalmed.uio.no> skrev i en
meddelelse news:j2t9n0545p1nd9lqfpp8pe32g7jfoart0u@4ax.com...

Fra : Kim

Dato : 20-10-04 14:48

Hvis du bruger Outlook kan du sætte en regel som gælder for alle mails
modtaget efter en bestemt dato. Vælg at de skal deletes undtaget hvis
de kommer fra bestemte afsendere

Mvh
Kim

Fra : Alf Christophersen

Dato : 24-10-04 00:55

wrote:

>Og hvor skal de få mail-adressen fra?

I forskningsverden hvor jeg jobber, via artikkelen man publiserer.
Ingen hensikt å publisere noe som helst vitenskapelig hvis kun de man
godkjenner skal få sende post og epost til deg skal slippe gjennom
filteret. Man aner simpelthen ikke hvem som leser din publikasjon og
som har faglige kommentarer til det du skriver, enten i negativ eller
positiv regning.

Blir morsomt når man kan instruere postverket om at kun de og de
familiemedlemmer skal få lov til å sende post til en. For min part
ville jeg i såfall glede meg over å slipe regninger, definert som
spam.

Fra : Baertel

Dato : 24-10-04 19:41

Nu skriver du vist om nyhedsgrupper? Dem kan jeg lade være med at abonnere
på hvis de bliver spammet for voldsomt.

Og så kan man jo sætte spørgsmålstegn ved om jeg er i den målgruppe du vil
publicere din forskning til.
Hvis jeg mener jeg ikke er, vil jeg da gerne beholde friheden til ikke at
læse om det.

Nu har vi jo den ordning i det danske postvæsen at vi kan fravælge
reklamer/spam. Reklamer nej tak.
Og det bliver i vid udstrækning respekteret.

Men post er nu en helt anden teknik. Hvor mange tror du har lyst til at
frankere post med ca. 5 kr. til millioner af mennesker rundt om i verden,
bare for at prøve, eller bare for at genere dem? Det bliver vist ikke til
mange.

meddelelse news:1lrln0pfdr9kq24o3inlgvntsm5ge61o82@4ax.com...

Fra : Jan Wibrand

Dato : 21-10-04 20:33

Tak til Ib Molbech, Baertel, Alf Christophersen og Kim.
Mit spørgsmål, som jeg åbenbart ikke havde fået skrevet præcist nok, gik på
om nogen havde haft problemer med at engagere sig i 'onegreatfamily' ved at
forhåndstilmelding i den hensigt at melde fra inden de 7 dage var gået.
Altså: snupper de ens penge alligevel?!
Men det gav så et par indlæg pro et contra spam.
Tak for jeres indsats.
Mvh - Jan Wibrand