Vandtank konservering - hvordan
Fra : Karsten L

Dato : 18-10-04 03:57

Så er det ved at være tid at konservere vandtanken.
Min er på 2oo liter og hvad er bedst og billigst til vinteren.
Eddikesyre, Atamon, brintoverilte etc.

--
Venlig hilsen
Karsten

Fra : Claus Tersgov

Dato : 17-10-04 19:16

Karsten L skriblede og skrablede følgende:

> Så er det ved at være tid at konservere vandtanken.
> Min er på 2oo liter og hvad er bedst og billigst til vinteren.
> Eddikesyre, Atamon, brintoverilte etc.

Hvorfor vil du konservere den?

Er en grundig rengøring ikke nok, eksempelvis med eddikesyre? En
konservering indebærer jo, at der er vand i tanken og dermed mulighed for
frostskader, ligesom du kan risikere, at tanken og tilhørende slanger kan
optage smagen af den keme, du evt. bruger....

Jeg ville blot rense og tømme den. Så skal frosten nok gøre resten. Evt
skylle den igen med eddikesyre igen til foråret.

Claus

Fra : Karsten L

Dato : 18-10-04 06:39

> Hvorfor vil du konservere den?

Jeg havde nu heller ikke sådan rigtigt tænkt på konservering.
Det var blot et ord som sådan blot lige skriblede og skrablede
ud af tastaturet uden min fulde bevågenhed.

Hvis der ikke er andre forslag, så gør jeg som Claus anbefaler.
Næsten, blot kommer jeg eddikesyren i før vinteren. Der er
lidt kalk i på tankens bund og sider, som jeg gerne vil have
fjernet samtidigt.

--
Venlig hilsen
Karsten

Fra : Claus Tersgov

Dato : 17-10-04 21:56

> [...]

> Næsten, blot kommer jeg eddikesyren i før vinteren. Der er
> lidt kalk i på tankens bund og sider, som jeg gerne vil have

Er der kalk i tanken, så neutraliserer det syren, og så mister du syrens
effekt, når kalken er opløst. Så det giver ikke rigtig nogen mening at lade
syren stå i tanken vinteren over med mindre du er helt sikker på, at alt
kalken er væk. Det bliver jo bare til saltvand, hvis forholdet passer
nogenlunde..

Claus