Tolstrup. Jerslev ; eller Dorf , Dronningl~
Fra : Ulla Elisa

Dato : 17-10-04 16:12

Hvornår er dette par gift.?
fra ca. 1884 og frem til 1888 i
Tolstrup. Jerslev ; eller Dorf , Dronninglund Hjørrimg amt

Maren Jensen Larsen f. 21/6-1868, Jerslev Hjørring amt.
gift med Jens Christian Christensen Larsen født i Dorf Dronninglund sogn
Hjørring amt 20 august 1862

Ulla Elisa
uelisa@post.tele.dk

Fra : K. Thidemann

Dato : 18-10-04 11:16

On Sun, 17 Oct 2004 17:11:53 +0200, "Ulla Elisa"
<uelisafjerndette@post.tele.dk> wrote:

> [...]
>
>Maren Jensen Larsen f. 21/6-1868, Jerslev Hjørring amt.
>gift med Jens Christian Christensen Larsen født i Dorf Dronninglund sogn

Hej Ulla Elisa

Nu bliver jeg da lidt forvirret. I DIS-Forum skriver du:
------------------------
Min farmor Maren Jensen født d 21 juni 1868 Jerslev, Hjørring amt.
-----------------------

Hvad er Maren's ungpigenavn - Jensen eller Larsen?

Har du set hvad der står i kirkebogen ved deres første barn -
her står der ofte hvor forældrene er viet, hvis det er et 'udenbys
sogn'

Mvh
K. Thidemann

Fra : Ulla Elisa

Dato : 18-10-04 13:25

Det første barn er født i Hjørring mellem ca. 1886 , 1888 , Christian
Larsen ? måske Jensen, de er ikke gift på det tidspunk , de får deres
andet barn i Dalby Vejle amt, jeg har tjekket kirkebøgerne derfra %
resultat .
Deres vielse er ved at være en gåde,jeg har tjekket kirbøger folketællinger
osv % resultat, alt andet har jeg fundet, vielsen nej.

Fødenavn Maren Jensen gift Larsen
Ulla Elisa
uelisa@post.tele.dk

Fra : Asger Bruun

Dato : 20-10-04 16:21

In article <41728bba$0$263$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
uelisafjerndette@post.tele.dk says...
> [...]
>
> Maren Jensen Larsen f. 21/6-1868, Jerslev Hjørring amt.
> gift med Jens Christian Christensen Larsen født i Dorf Dronninglund sogn

Kan det være Jens Christian Christiansen og Maren Jensdatter
gift 4 april 1884 i Øster Brønderslev

/Asger

Fra : Ulla Elisa

Dato : 21-10-04 15:10

Maren Jensen får den første søn 1887
Kirkebogen for Skæve sogn
Født drengebarn.: Karl Kristian Larsen, født den 12. februar 1887, døbt i
kirken den 7. april 1887
Forældre.: Ugifte Maren Jensen, L. Topheden, 18 aar, (faderen ikke oplyst)

I folketællingen 1890 er hun gift og bor i Dalby Vejle amt
vejle, Nørre Tyrstrup, Dalby, Dalby, , Bögelunds Hus (Lejerhus), 6, FT-1890
J. Kresten Lassen, 27, Gift, Husfader, Staldkarl paa Bögelund, Dronninglund
Hjörring Amt
Maren Lassen, 21, Gift, Husmoder, , Jerslev Sogn Hjörring
Carl Christian Lassen, 2, Ugift, Barn, , Skjæv, Hjörring
Ingvardt Marinus Lassen, Under 1 Aar 14-3-89, Ugift, Barn, , Dalby Vejle
jeg kan ikke finde hvor de er gift og hvornår.

mvh

Ulla Elisa
uelisa@post.tele.dk