Sempron i en ECS K7S5A ?
Fra : Nielsen

Dato : 17-10-04 15:37

Kan man tage en Sempron-processor i en ECS K7S5A?

Dette bundkort kører jo kun med 266 mhz FSB ...

/Jakob

Fra : LNC

Dato : 17-10-04 16:44

Ja hvorfor ikke det er vel bare en XP cpu med nyt navn :)

mvh Lars

Fra : Nielsen

Dato : 17-10-04 17:39

"LNC" <BOoHFJERNMIG@it.dk> skrev i en meddelelse
> Ja hvorfor ikke det er vel bare en XP cpu med nyt navn :)
>
> mvh Lars

Det er selvfølgelig rigtigt - soklen er jo den samme.

Men jeg stadig i tvivl - betyder FSB-forskellen (Sempron er 333 mhz FSB, og
bundkortet er kun på 266 mhz FSB) da ikke noget?

Med andre ord: Kan jeg roligt købe en Sempron til min ECS K7S5A ?

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 17-10-04 18:25

Nielsen wrote:

> Men jeg stadig i tvivl - betyder FSB-forskellen (Sempron er 333 mhz FSB, og
> bundkortet er kun på 266 mhz FSB) da ikke noget?

JO! I tilfælde af at det vil virke, vil din nye cpu kører for langsomt.

> Med andre ord: Kan jeg roligt købe en Sempron til min ECS K7S5A ?

Nej ville jeg ikke gøre.. Men tjek da ECS side'!

/Bjarke

Fra : LNC

Dato : 17-10-04 19:45

Køb en Sempron og et Asrock bundkort med SIS chipset så skal du ikke
formattere blot opdatere de drivere der bliver spurgt til efter isætning
af board :)
Mvh Lars

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-10-04 20:11

LNC wrote:

> Køb en Sempron og et Asrock bundkort med SIS chipset så skal du ikke
> formattere blot opdatere de drivere der bliver spurgt til efter

Hvorfor formattere?

Jesper G. Poulsen

Fra : LNC

Dato : 18-10-04 15:37

> Hvorfor formattere?

Det er jo det jeg skriver han ikke skal hvis og såfremt han har et ECS K7S5A
i nu . Så kan han bare skifte MB ud :))

Mvh Lars

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-10-04 18:35

LNC wrote:

> Det er jo det jeg skriver han ikke skal hvis og såfremt han har et
> ECS K7S5A i nu . Så kan han bare skifte MB ud :))

Jeg forstår ikke.

Jesper G. Poulsen

Fra : LNC

Dato : 18-10-04 20:14

> Jeg forstår ikke.
>

> --
> Med venlig hilsen
> Jesper G. Poulsen

Hej der :) hvis han har et ECS K7S5A i skal han ikke formattere hvis han
skifter til et Asrock med SIS chipset det er samme bundkort drivere det
eneste han skal er at opdatere de onboard features der måtte være og det
spørger Win selv efter så som Lan / Lyd da det kan være slået fra i bios

Mvh Lars

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-10-04 20:18

LNC wrote:

> Hej der :) hvis han har et ECS K7S5A i skal han ikke formattere
> hvis han skifter til et Asrock med SIS chipset det er samme

Jeg kan ikke se hvorfor han overhovedet skulle formattere uanset hvad
han skifter ud med.

Jesper G. Poulsen

Fra : JN

Dato : 18-10-04 20:53

Hej igen!

Jeg vil gerne understrege, at jeg IKKE agter at skifte mit ECS K7S5A ud -
jeg beholder altså mit bundkort!

Så tilbage til Sempron: Jeg har mailet til ECS, men stadig ikke fået svar,
så har I nogle erfaringer ?

/Jakob

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-10-04 22:18

JN wrote:

> Så tilbage til Sempron: Jeg har mailet til ECS, men stadig ikke fået

Den dag der kommer svar fra ECS skal du ringe til Guinness Rekordbog og
søge om optagelse deri

Jesper G. Poulsen

Fra : Carsten

Dato : 19-10-04 08:02

Se her hvilke CPU'er dit bundkort understøtter.
http://www.ecsusa.com/support/table_amd.html

Med support for en 2600+ med FSB133/266 kan du stadigvæk får fart på.
Selvfølgelig med nyeste bios version flashet.

Mvh
Carsten

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 19-10-04 09:31

JN skrev:
> Hej igen!
>
> Jeg vil gerne understrege, at jeg IKKE agter at skifte mit ECS K7S5A
> ud - jeg beholder altså mit bundkort!
>
> Så tilbage til Sempron:

Hvorfor vil du absolut have en sempron i dit bundkort? (Jeg er 99,9% sikker
på at det ikke går godt.)
Køb dog en XP 2400+ eller evt. en XP 2600+ (med 266FSB).

Jeppe Seidelin Dam

Fra : JN

Dato : 19-10-04 19:02

Sempron er billigere end XP'erne samt at de er nyere modeller, og derfor må
have visse fordele (?)

/Jakob

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-10-04 21:12

JN wrote:

> Sempron er billigere end XP'erne samt at de er nyere modeller, og
> derfor må have visse fordele (?)

Hvilke fordele?

Sempron er afløseren for Duron, så hvilke fordele er der i en Sempron
ift. en Athlon ?

Jesper G. Poulsen

Fra : Nielsen

Dato : 31-10-04 21:13

> Hvilke fordele?
>
> Sempron er afløseren for Duron, så hvilke fordele er der i en Sempron
> ift. en Athlon ?

Jeg troede godt nok at Sempron var afløseren for XP'erne. Er du sikker på at
Sempron er afløser for Duron?

Nu er det måske i det hele taget svært at sige, hvad Sempron er afløser for:
AMD mener måske det ene eller det andet, mens man ydelsesmæssigt kan tale om
noget andet - dvs. de officielle statemens contra det reelle (hvilket jo
godt kan være 2 forskellige ting).

mvh
Jakob

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 31-10-04 22:27

> Jeg troede godt nok at Sempron var afløseren for XP'erne. Er du sikker på
at
> Sempron er afløser for Duron?

Jep, Sempron afløser Duron.
Der er i øvrigt en test af Sempron contra Celeron i det sidste nye Privat
Computer.

Kurt

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-11-04 18:12

Nielsen wrote:

> Jeg troede godt nok at Sempron var afløseren for XP'erne. Er du
> sikker på at Sempron er afløser for Duron?

Hvis du kigger efter, så har Sempron dårligere indmad end XP'erne
(Sempron har feks. ikke 512KiB L2 cache).

Sempron's Performance Rating passer også bedre på at skala'en starter
på en Duron.

Jesper G. Poulsen