Bredbånd udenfor ADSL-rækkevidde?
Fra : Lars Jensen

Dato : 14-05-01 00:22

Hvad er det billigste alternativ, hvis man bor uden for
ADSL-rækkevidde, ikke har adgang til kabel-Tv og lignende? Hastigheden
har ikke nødig at være højere end 512 Kbit.

vh
lars

Fra : Niels Callesøe

Dato : 14-05-01 01:05

Lars Jensen <larsj@image.dk> wrote in

> Hvad er det billigste alternativ, hvis man bor uden for
> ADSL-rækkevidde, ikke har adgang til kabel-Tv og lignende?
> Hastigheden har ikke nødig at være højere end 512 Kbit.

Der findes pt ingen prisbillige alternativer til ADSL/kabel, i hvert
fald ikke over 128kbps.

For yderligere uddybning, se tidligere tråde i denne gruppe om samme
emne.

--
Niels Callesøe - nørd light
Disclaimer:

Fra : John Joe

Dato : 14-05-01 14:34

"Lars Jensen" <larsj@image.dk> wrote in message
> [...]
> ADSL-rækkevidde, ikke har adgang til kabel-Tv og lignende? Hastigheden
> har ikke nødig at være højere end 512 Kbit.

Det har ikke noget med dit spørgsmål at gøre, men ADSL er ikke bredbånd.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 14-05-01 14:42

On Mon, 14 May 2001 15:33:36 +0200, "John Joe" <ole321@yahoo.dk>
wrote:

>Det har ikke noget med dit spørgsmål at gøre, men ADSL er ikke bredbånd.

Bredbånd er, hvad folk har lyst til at kalde det for. Forskellige
firmaer sætter forskellige definitioner, og selv offentlige
institutioner kan ikke give noget entydigt svar.

--
- Pede
Professionel nørd

Tilhørsforhold/disclaimer: http://www.ter.dk/disclaimer/

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-05-01 14:45

"John Joe" <ole321@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Det har ikke noget med dit spørgsmål at gøre, men ADSL er ikke bredbånd.

Som skrevet før:
Den eneste entydige definition på bredbånd er at det fylder mere end 4 khz
af frekvens_båndet_ på en telefonlinje.
Dette må ADSL siges at gøre.
Derudover har diverse folk og firmaer lavet deres egne definitioner.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 14-05-01 16:24

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en meddelelse news:9donfi$m17$1@tnews.inet.tele.dk...
> Den eneste entydige definition på bredbånd er at det fylder mere end 4 khz
> af frekvens_båndet_ på en telefonlinje.
> Dette må ADSL siges at gøre.

Det er da en ringe definition. Kabelnet, FWA og faste kredsløb, kører da ikke over telefonnettet, og dem ville jeg da ikke tøve med at kalde bredbånd!

--
-----
Rune D. Jørgensen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-05-01 16:40

"Rune D. Jørgensen" <Rune_dahl@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>Det er da en ringe definition. Kabelnet, FWA og faste kredsløb, kører da
ikke over telefonnettet, og >dem ville jeg da ikke tøve med at kalde
bredbånd!

Det er ikke desto mindre den eneste semi-officielle definition jeg har set.
Pointen var at ordet derfor lidt kan defineres om vinden blæser og man
derfor ikke kan påstå med stor sikkerhed at xx _ikke_ er bredbånd.

Fra : Jens Winther Anderse~

Dato : 16-05-01 20:41

Martin Højriis Kristensen skrev i meddelelsen
<9dou7j$1ci1$1@tnews.inet.tele.dk>...
>"Rune D. Jørgensen" <Rune_dahl@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Martin har ret

Om signalet kører over telefontråde, kabeltv, eller alt muligt andet, så er
det konceptet med at der kan være flere signaler på samme medie på en gang,
der gælder.

Det har således intet med hastighed at gøre. F.eks. Gigabit Ethernet er
"Smalbånd". Og det er jo pænt hurtigt. (Undskyld undersættelsen).

Jens W

Fra : Jonathan Stein

Dato : 17-05-01 12:37

Jens Winther Andersen wrote:

> [...]
>
> Det har således intet med hastighed at gøre. F.eks. Gigabit Ethernet er
> "Smalbånd". Og det er jo pænt hurtigt. (Undskyld undersættelsen).

Jeg tror de fleste vil regne Ethernet som bredbånd. Båndbredden er væsentligt
større end 4 kHz, så det passer også meget godt med Martins definition.

M.v.h.

Jonathan

--
jsp-hotel.dk tilbyder profesionelle webhoteller med bl.a. Resin JSP,
PHP, MySQL, SSH/Telnet adgang, rå log-filer, grafisk statistik og

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 14-05-01 16:43

> [...]

>Det er da en ringe definition. Kabelnet, FWA og faste kredsløb,
>kører da ikke over telefonnettet, og dem ville jeg da ikke

En fast-linie på 128kbps...er det så også Bredbånd ?

/haa/

Fra : Carsten Riis

Dato : 14-05-01 15:11

John Joe wrote:

> Det har ikke noget med dit spørgsmål at gøre, men ADSL er ikke bredbånd.

Tja, AltOmData som er - syntes jeg - helt nede på jorden.
De kalder altså alle forbindelser som er hurtigere end enkeltlinjet
ISDN for bredbåndsforbindelser.

Og jeg tror faktisk, at jeg vil tilslutte mig dette kald, da det
overfor forbrugeren jo bare er en forbindelse som er hurtigere en
almindelig modem/ISDN og man er fri for "kalde op". Og detaljen med
minutterne skal man heller ikke tænke på.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)
Hvis du i emnelinjen begynder med Sv: så kan ikke alle læse dine

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-05-01 15:48

"Carsten Riis" <carsten@car_ST_en.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> almindelig modem/ISDN og man er fri for "kalde op". Og detaljen med
> minutterne skal man heller ikke tænke på.

En bredbåndsforbindelse kan IMHO sagtens være både PPP og minuttakseret.

Fra : Kim Jensen

Dato : 14-05-01 15:53

> En bredbåndsforbindelse kan IMHO sagtens være både PPP og minuttakseret.

....ligesom en tradtitionel dialup-modem linie sagtens kan være flatrate (dét
med minutterne)

mvh
Kim Jensen

Fra : Erik

Dato : 14-05-01 22:07

> almindelig modem/ISDN og man er fri for "kalde op". Og detaljen med
> minutterne skal man heller ikke tænke på.

Hvis du dailer en ISDN30 op (30x64k) er det vel også at betragte som
bredbånd. Dette koster knaster og ret sikkert afregnet pr minut.

alt hvad der kan relaterer til SDH (2Mbit og op) er bredbånd......resten er
knald-transmission

/Erik Lauridsen

Fra : Rasmus Schmidt

Dato : 14-05-01 16:23

Ifølge telestyrelsen er bredbånd alt over 2 megabit, alt under er
Højhastighedsinternet....

MVH Rasmus Schmidt

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 15-05-01 12:51

On Mon, 14 May 2001 17:22:39 +0200, "Rasmus Schmidt"
<rschmidt@vip.cybercity.dk> wrote:

>Ifølge telestyrelsen er bredbånd alt over 2 megabit, alt under er
>Højhastighedsinternet....

Den der "alt under" lugter lidt.

Er mit gamle 9600 modem så også højhastighedsinternet?

--
Mvh. Stefan
Website: http://ghashul.dk/

Fra : John Joe

Dato : 15-05-01 18:00

"Rasmus Schmidt" <rschmidt@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Ifølge telestyrelsen er bredbånd alt over 2 megabit, alt under er
> Højhastighedsinternet....

Hvilket udelukker ADSL, som det fås i Danmark. Man kan i hvert fald ikke u/l
med 2mbit.

Det smarte ved en "rigtig" bredbaandsforbindelse er vel at man kan hente
streaming video og tale i IP telefon samtidig osv.

flatrate, always-on og lidt hurtigere download af email og websider gør da
ikke forbindelsen til bredbånd.

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 16-05-01 10:57

On Tue, 15 May 2001 19:00:19 +0200, "John Joe" <ole321@yahoo.dk> wrote:

>Det smarte ved en "rigtig" bredbaandsforbindelse er vel at man kan hente
>streaming video og tale i IP telefon samtidig osv.

Det kan man vel for så vidt også med en 2Mbit ADSL?

Jeg har da snakket telefon over nettet med ISDN 64K, og de fleste
streaming video steder har 300K som den bedste kvalitet.

--
Mvh. Stefan
Website: http://ghashul.dk/

Fra : John Joe

Dato : 16-05-01 16:54

"Stefan Bruhn" <news001@3x7.dk> wrote in message

> Det kan man vel for så vidt også med en 2Mbit ADSL?
>
> Jeg har da snakket telefon over nettet med ISDN 64K, og de fleste
> streaming video steder har 300K som den bedste kvalitet.

Mindst VHS kvalitet fullscreen, så man ikke behøver at leje videoer - video
on demand. Ikke et lille 200x200 realplayer vindue.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 23-05-01 21:56

On Wed, 16 May 2001 17:53:51 +0200, "John Joe" <ole321@yahoo.dk>
wrote:

>Mindst VHS kvalitet fullscreen, så man ikke behøver at leje videoer - video
>on demand. Ikke et lille 200x200 realplayer vindue.

Video skal se fullscreen, om det så kun er 56K båndbrede den sendes
med, så skal man bare noget længer fra skærmen, men prsonligt mener
jeg at de skal op på en båndbrede på ikke under 150 før det er vær at
have med at gøre, og helst skal vi op på 200 før det er intersant.

Har ved enkelte lejligheder set det med 500-700 og SÅ er det noget der
er vær at kikke på, sendes en video i den kvalitet, så vil jeg godt
betale penge for den, fram for at skulle ned i biksen og leje en film.