Årlige omkostninger til staten i forbindel~
Fra : Daniel Christensen

Dato : 17-10-04 09:12

Hej med jer!

Jeg mener at kunne huske, at der er nogle omkostninger til staten forbundet
med at eje en riffel udover at indløse jagttegn hvert år. Omkostningerne
skulle ligge på ca. 700 kr. og skulle betales for at eje våbnet.

Er der noget omkring det eller er det helt ude i skoven?

På forhånd tak for hjælpen

Med venlig hilsen

Daniel

Fra : Røver_ib

Dato : 17-10-04 10:26

Det er ikke korrekt, du betaler 840 kr for det første våben og det holder
indtil du skal have fornyet din våbentilladelse !
/jr
"Daniel Christensen" <danieldk121FJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:41722963$0$299$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : Daniel Christensen

Dato : 17-10-04 11:25

Hej jr

Hvor længe er det?

Fra : Peder Porse

Dato : 17-10-04 11:53

10 år.
pp

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 17-10-04 17:56

"Røver_ib" <jhr_no@anhunters.dk> wrote in
news:41723a7b$0$267$edfadb0f@dread12.news.tele.dk in dk.fritid.jagt:

> Det er ikke korrekt, du betaler 840 kr for det første våben og det
> holder indtil du skal have fornyet din våbentilladelse !
> /jr

Efterfølgende våben er halv pris, dvs. 420 kr pr. stk.

/Søren Hjelholt

Fra : Arnold Hansen

Dato : 17-10-04 20:30

Hej Daniel

Den første riffeltilladelse koster 840 kr. og gælder for 10 år.

For hver af de efterfølgende rifler du får, skal du af med 420 kr.

Arnold

Fra : Claudio Adam

Dato : 18-10-04 07:27

Arnold Hansen <amhsolbjerg@mail.tele.dk> skrev:
>Hej Daniel
>
>Den første riffeltilladelse koster
>840 kr. og gælder for 10 år.
>
>For hver af de efterfølgende rifler
>du får, skal du af med 420 kr.
>
>Arnold
>
>"Daniel Christensen"
><danieldk121FJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
>meddelelse
>.news.tele.dk...

Kan det ikke skydes ind under Grønne Afgifter, eventuelt med en
øgning til det Dobelte,
Det må da passe kræmmerne?

--
mvh. Adam
www.sitecenter. dk/dannebrog

Fra : Bjarne Aakerman

Dato : 21-10-04 20:05

> [...]
> skulle ligge på ca. 700 kr. og skulle betales for at eje våbnet.
>
> Er der noget omkring det eller er det helt ude i skoven?

Omkostninger er der men de er ikke til staten, men hvis du er seriøs
riffelskytte, skal du nok regne med at lægge de 700kr. + hos den lokale
pusher, til ammonition til træning og atter træning, man bliver aldrig for
god til at skyde med sin riffel, jo mere jo bedre, og sådan lærer man sine
begrænsninger. Og dem kan man så overføre til den dag man sidder på jagten.
Held og lykke med din riffel.
B.Aa

Fra : Knud Gjøl

Dato : 21-10-04 22:25

"> "Daniel Christensen" <danieldk121FJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
> meddelelse news:41722963$0$299$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> forbundet
Mener du dermed våbentilladelsen, den er da på 800 kr., men for en periode
af 10 år mener jeg.

Varde