Baggrund i akvarie
Fra : Carsten Madsen

Dato : 16-10-04 22:53

Hej I gruppen!

Har et lidt underligt spørgsmål... Der fåes en masse forskellige baggrunde
til akvarier - men er det egentlig nødvendigt med et "baggrundsbillede" i
akvarier, hvis man har en rimelig neutral farve bag akvariet??
Vi har et hjørneakvarie - er det nødvendigt med baggrund i begge sider,
eller kan man nøjes med én, eller måske helt undvære det?

MvH.
Carsten & Sjakker!

Fra : Carsten Gall

Dato : 16-10-04 23:03

"Carsten Madsen" <camadsen.snabela@snabela.ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Vi har et hjørneakvarie - er det nødvendigt med baggrund i begge sider,
> eller kan man nøjes med én, eller måske helt undvære det?

De fleste af de baggrunde du kan få og sætte bag ved akvariet, er ret
grimme,
og vel nok mest brugt som en nødløsning.
Det enkelste er vel at sætte noget blåt eller sort karton på bagsiden af
akvariet.

Carsten

Fra : Christian.

Dato : 17-10-04 15:19

Fra : Niels Christian Mohr

Dato : 17-10-04 15:34

Jeg har et akvsarie hvor jeg ikke har haft råd til at lave mig en baggrund.
Jeg fik at vide at en sort eller mørk baggrund gav fiskene mere tryghed (heh
aner ikke om det er sandt , jeg har ikke spurgt dem om de er mere trygge
nu). Ihvertfald var min løsning på problemet en sort affaldssæk som jeg
klippede op og satte bag akvarie. Det havde den fordel at selv om den bliver
våd så sker der ikke noget ved det og når jeg på et tidspunkt skal have mig
en rigtig baggrund så tager det mig ca 10 sekunder at fjerne den.

Med Venlig Hilsen

Niels Christian Mohr

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 17-10-04 20:20

Niels Christian Mohr wrote:
> [...]
> baggrund. Jeg fik at vide at en sort eller mørk baggrund gav fiskene
> mere tryghed (heh aner ikke om det er sandt , jeg har ikke spurgt dem

Næh - de er jo ikke de mest snaksalige

> [...]
> den fordel at selv om den bliver våd så sker der ikke noget ved det
> og når jeg på et tidspunkt skal have mig en rigtig baggrund så tager

Egentlig tror jeg at fiskene er ligeglade - bagggrunden er mest for vores
egen skyld - så hvis vi har det fint med at kigge lige igennem til væggen,
så brokker fiskene sig ikke over det.

Så en affaldssæk lyder som en helt Ok løsning

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Carsten Madsen

Dato : 18-10-04 16:41

> [...]
> så brokker fiskene sig ikke over det.
>
> Så en affaldssæk lyder som en helt Ok løsning

Okay - jeg har bare engang hørt noget med at fiskene blev stressede af det,
og at man bør vælge en grønlig baggrund på akvariet - men det har så nok
ikke noget på sig?

Fra : Niels Christian Mohr

Dato : 18-10-04 17:41

VF Malawi har lidt af et ry for at udvikler bugvattersot bare man siger bø
til dem. Min har aldrig brokket sig hverken med eller uden baggrund :)

Med Venlig Hilsen

Niels Christian Mohr