Ny Akvarie-ejer - hvilke fisk mv?
Fra : Carsten Madsen

Dato : 15-10-04 23:59

Hej i Gruppen

Vi er netop blevet de lykkelige indehavere af et JUWEL akvarie på 190 liter
(hjørnemodellen...)

Hvilke fisk er gode som "start"?
Vi vil gerne have nogle neonfisk i.
Derudover vil vi også gerne have nogle spændende / sjove - fisk, der er
nemme at passe, da vi jo er ret nye i "faget"

Mvh.
Carsten.

Fra : Niels Christian Mohr

Dato : 16-10-04 03:11

I kunne jo prøve med nogle ungfødende tandkarper som guppy, platy,
sværddrager. Evt en ancistrus malle til at fjerne alger med. I kunne også
vælge en stime pansermaller til at drøne rundt på bunden husk endelig at
købe en 5-6 stykker da de trives langt bedre i flok.

Med Venlig Hilsen

Niels Christian Mohr

Fra : H.S.

Dato : 19-10-04 14:58

"Niels Christian Mohr" <ncmohr@FJERNDETTE.privat.dk> skrev i en meddelelse
> I kunne også
> vælge en stime pansermaller til at drøne rundt på bunden husk endelig at
> købe en 5-6 stykker da de trives langt bedre i flok.

De kan vist bare ikke tåle at man tilsætter salt i akvariet ?

Fra : Iceage

Dato : 19-10-04 16:49

Har selv panse maller i det ene af mit akvarier de klare sig fint selv om
man putter salt i akvariet.

Fra : Mikkel Stepién Munk

Dato : 19-10-04 19:52

Hvorfor er der så mange der kommer salt i deres akvarievand? Der er slet
ingen grund til, at komme salt i vandet hvis man har raske og sunde fisk!
Salt er fint til den situation hvor man står med en fisk, der har fået en
evt. øjenskade men ellers er det idioti, at komme salt i sit akvarievand.
Det eneste man får ud af det er, at man ikke længere kan behandle evt.
sygdomme med salt, da fiskene i så fald er blevet immune overfor virkningen.

Mikkel Munk

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 16-10-04 09:00

"Carsten Madsen" <camadsen.snabela@snabela.ofir.dk> wrote in message
> [...]
> Derudover vil vi også gerne have nogle spændende / sjove - fisk, der er
> nemme at passe, da vi jo er ret nye i "faget"

Nogle Guld Barber er også pæne, samt lette at holde. De kan sagtens gå med
neonfiskene uden at de vil æde dem. Der er andre barber som også er pæne,
men kan ikke huske hvordan deres adfærd er over for små fisk som
neonfiskene.

Gurami er også lette at holde. Spørg efter dem hos dyrehandleren. Jeg vil
foreslå dig at du spørger her hvilke dyrehandlere der kan anbefales, da ikke
alle er kompetente til at vejlede i pasning samt sammensætning. Du skal
huske at sige hvilken by du bor i.
--

Mvh Christian http://www.cmnielsen.dk
Nyeste Artikel : Crenicichla compressiceps.

Fra : Carsten Madsen

Dato : 17-10-04 15:56

> [...]
> foreslå dig at du spørger her hvilke dyrehandlere der kan anbefales, da
> ikke alle er kompetente til at vejlede i pasning samt sammensætning. Du

Okay - så spørger jeg da! - hvilken dyrehandler er kompetent / kan anbefales
hvis man bor i Odense?

Mvh

Carsten

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 17-10-04 17:00

> Okay - så spørger jeg da! - hvilken dyrehandler er kompetent / kan
> anbefales hvis man bor i Odense?

Jeg ved det desværre ikke, da jeg bor i Aalborg. Hvis du ikke får et svar,
så prøv at starte en ny tråd omkring emnet (det er de færreste som læser
alle indlæg)