Skeetskydning - hvor på Fyn ?
Fra : Peter [5260]

Dato : 15-10-04 01:22

Jeg påtænker at starte med skeetskydning som sport/hobby, men kan ikke lige
finde nogle steder på Fyn, hvor det er organiseret under f.eks. en
skytteforening.

Kan nogle her henvise til hjemmesider m.m. for skeetskytter?
Kræves der jagttegn for at begynde som skeetskytte?
Kan man låne våben i klubberne, eller skal man selv købe?

På forhånd tak

--
-.-:-.-:-.-:-.-
Regards / Mvh

Fra : Jan Nielsen

Dato : 15-10-04 06:52

On Fri, 15 Oct 2004 02:22:18 +0200, "Peter [5260]" <konner@mazdapc.dk> wrote:

>Jeg påtænker at starte med skeetskydning som sport/hobby, men kan ikke lige
>finde nogle steder på Fyn, hvor det er organiseret under f.eks. en
>skytteforening.

Kærbymose Flugtskydningscenter. Jagtskydning - Skeet - Nordisk trap
Vi skyder hver Lørdag fra 11.00 til 16.00, resten af året ud.
Formand: Bendt Rasmussen 66 16 12 14

www.claytarget.dk

>Kræves der jagttegn for at begynde som skeetskytte?

Nej.

>Kan man låne våben i klubberne, eller skal man selv købe?

De fleste klubber har "låne" våben. Hvis man vil dyrke sporten seriøst skal
man have sit eget gevær. Det kræver enten jagttegn eller medlemskab af en
skytteforening, plus en såkaldt "våbenpåtegning" godkendt af politiet.

--
- JN -

Fra : Arne Jensen

Dato : 15-10-04 07:52

wrote:

>Jeg påtænker at starte med skeetskydning som sport/hobby, men kan ikke lige
>finde nogle steder på Fyn, hvor det er organiseret under f.eks. en
>skytteforening.

Her kan jeg desværre ikke hjælpe dig, men det skulle undre mig såre
hvis ikke der er en sportskytteforening under F.eks dgi eller lign.
Jeg er sikker på at en lokal skytteforening af en eller anden form vil
kunne være behjælpelig med adresser og lign.

>Kan nogle her henvise til hjemmesider m.m. for skeetskytter?
>Kræves der jagttegn for at begynde som skeetskytte?
>Kan man låne våben i klubberne, eller skal man selv købe?

Hvis du kun ønsker at dyrke skeet/trap skydning skal du ikke have
jagttegn.. Lerduer smager heller ikke ret godt;)

Mht. våben skal der nok være en flink gut(inde) i den klub du måtte
finde, der vil låne sin bøsse ud, og det kan være ok til at starte
med... Men du vil få væsentligt større glæde af sporten hvis du køber
et våben selv.. Dermed har du mulighed for at få det tilpasset
korrekt. Dette er hverken særligt dyrt eller besværligt, men din
træfsikkerhed vil øges meget markant.

En god skeetbøsse behøves desuden ikke at være særligt dyr.. Bevares
skal der stå beretta på den betaler man nemt 20-30.000 men kan man
"nøjes" med lidt færre udskæringer og dikkedare, kan en ganske god
bøsse findes til omkring 2500.

Venlig hilsen
Arne Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-04 13:56

skydning er altid en fed hobby det er ikke nødvendigt med jagttegn for at
skyde lerduer
..hvisdu har spørgssmål så ring til jeres(fyn. leder poul erik nielsen tlf.
64741615/ mobil 20836615.ellers er du velkommen i horsens. østjydsk
flugtskydningscenter.

Fra : Peter [5260]

Dato : 15-10-04 18:32

Tak til alle for svarene...