connect til en database på en anden server~
Fra : Simon Moore Højer

Dato : 14-10-04 23:11

Hej
Jeg hoster i øjeblikket hos B-One, men overvejer at hoste andre ting hos
nogle andre udbydere også. Men disse udbydere tilbyder ikke database
tilgang, så jeg tænker på at beholde min b-one konto og bare bruge den
til database.
Men mit problem er hvordan jeg for ''kontakt'' med min database fra et
andet webhotel og en anden server?
I øjeblikket bruger jeg følgende kode for at få kontakt (ASP), men
hvordan ser den ud hvis den skal have fat i andet end 'lokalhost'?

ConnString
="Driver={MySQL};SERVER=localhost;DATABASE=viborgip_dk;UID=***;PASSWORD=***"
Set RS = server.CreateObject("ADODB.recordset")
Conn.Open ConnString

--
Simon Moore Højer

At programmere er at dykke ned i det hav af muligheder,
alle tiders hurtigst ekspanderende teknologi tilbyder.
Citat: Jakob Kristiansen (Start på visual basic 6.0)

www.viborgip.dk

Fra : ///JJ

Dato : 14-10-04 23:21

Simon Moore Højer wrote:
> [...]
> Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
> Set RS = server.CreateObject("ADODB.recordset")

I princippet kan localhost udskiftes med en ip eller et hostnavn, men jeg
tvivler på at nogen lader deres SQL-server stå åben ud på internettet så man
kan connecte til den fra alt muligt.

Hvis de har SQL-server og Web-server stående bag en firewall og de to kan
snakke sammen på SQL-porten, så behøver de kun have port 80 åben ud af til,
da web-serveren jo alene snakker til sql-serveren så.
Altså tror jeg ikke du kan gøre hvad du ønsker.

Ellers spørg B-one....?

///JJ

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 14-10-04 23:19

On Fri, 15 Oct 2004 00:11:18 +0200, Simon Moore Højer wrote:

> Men mit problem er hvordan jeg for ''kontakt'' med min database fra et
> andet webhotel og en anden server?

Det her er gætværk... men jeg tvivler på at du kan få kontakt til din
database fra et andet webhotel. Jeg er 99 % sikker på at de pågældende
porte er lukkede.

Mvh.
/Thomas

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 14-10-04 23:38

"Simon Moore Højer" wrote

> Men mit problem er hvordan jeg for ''kontakt'' med min database fra et
> andet webhotel og en anden server?

Du bruger Soap
http://www.w3.org/TR/soap/

- Peter

Fra : ///JJ

Dato : 15-10-04 14:55

Peter Lykkegaard wrote:
> "Simon Moore Højer" wrote

> Du bruger Soap
> http://www.w3.org/TR/soap/

Hvordan bruges den? Jeg har lige skimmet dit link, men kan ikke forstå
hvordan den kommer ind til SQL-serveren i spørgerens tilfælde. Bruges den
som en slags relay mellem browser og web-server? Hvad skal der så ligge på
web-serveren som kan modtage disse SOAP Messages? Kan dette noget lægges på
en webside uden administrativ adgang?

///JJ

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 15-10-04 15:37

"///JJ" wrote

> Hvordan bruges den? Jeg har lige skimmet dit link, men kan ikke forstå
> hvordan den kommer ind til SQL-serveren i spørgerens tilfælde.

Via en webserver på det LAN databaseserveren ligger på

> Bruges den som en slags relay mellem browser og web-server?

Request:
WebServer -> (Internet) -> WebServer -> (LAN) -> RDBMS

Response:
RDBMS -> (LAN) -> WebServer -> (Internet) -> WebServer

Sådan lidt groft skitseret

> Hvad skal der så ligge på web-serveren som kan modtage disse SOAP
> Messages?

En client der modtager SOAP messages fra den første WebServer

> Kan dette noget lægges på en webside uden administrativ adgang?

Ikke forstået?
Der skal serverside scripting til for at få det til at virke

Google kalder det Web API
http://www.google.com/apis/

ASP.NET kalder det en webservice

- Peter

Fra : ///JJ

Dato : 15-10-04 16:29

Peter Lykkegaard wrote:
> "///JJ" wrote

<snip forklaring>
Blæret!

> Der skal serverside scripting til for at få det til at virke
Ok

///JJ