Standardværdi?
Fra : Simon Moore Højer

Dato : 14-10-04 21:27

Hej NG

Jeg hoster min db hos B-One og har tilgang til administrationen gennem
phpMyAdmin.
Når jeg har en et felt af datatypen 'VARCHAR', længde/værdi til '6',
attributter til ' ', nulværdi til 'not null', ekstra til ' ', så har jeg
et felt Standardværdi som jeg ikke helt kender anvendelsen af...
Hvis jeg f.eks. skriver 'Nej' som standardværdi, er det så den værdi som
der automatisk vil blive indsat når jeg opretter en ny række, hvis der
ikke bliver indsat nogen værdi? Og hvad hvis jeg prøver at indsætte
værdien 'Ja' ved oprettelse vil der så blive problemer eller vil værdien
bare blive til 'Ja'?

--
Simon Moore Højer

At programmere er at dykke ned i det hav af muligheder,
alle tiders hurtigst ekspanderende teknologi tilbyder.
Citat: Jakob Kristiansen (Start på visual basic 6.0)

www.viborgip.dk