Pumpe foreskel ???????????????????
Fra : Tidemand

Dato : 14-10-04 19:31

Hej

Her er lidt at kigge på. Jeg vil gerne vide om pumperne macher hinanden og
foreskellen. Foreskellen på prof serien og alm. pumperne fra Eheim. Og ikke
en diskution om "min far er bedre end din ........."

EHIEM 2126: Med termofilter som har proff-serien og varme indstill.
foredele. for 350L tanke
EHIEM 2128: Med termofilter som proff-serien har og varme indstill.
EHEIM 2028: Professionel II selvsugende 600L tanke 1050 L/H cirku....750L
L/H
EHEIM 2029: Professionel vad/tør 600L tanke 1050L/H 550L L/H

AM-TOP 3338: 1200 L/T 650-700L tanke.
JBL CRISTAL PROFI 500, 500L tanke L/T ?

VH / MT

Fra : T.F. Pedersen

Dato : 30-10-04 21:35

"Tidemand" <Michael.tidemand.nielsen@webspeed.dk> wrote in message news:<416ec4e0$0$295$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> Her er lidt at kigge på. Jeg vil gerne vide om pumperne macher hinanden og
> foreskellen. Foreskellen på prof serien og alm. pumperne fra Eheim. Og ikke
> en diskution om "min far er bedre end din ........."

Ud fra antallet af ? skal jeg gøre mit bedste

Generelt bryder jeg mig ikke om filtre med indbygget varmelægme. Det
har IMO 3 ulemper. 1: Du kan ikke se dit varmelægme og om det er
tændt, hvilket gør det rigtig træls at justerer termostat på hvis du
har flere filtre til en tank. 2: Hvis varmelægmet går skal det
skiftes, hvilket er langt lettere med et løst. 3: Når du skifter vand
på akvariet er det rigtig smart at slukke for varmelægmerne da hvis de
er defekte kan være årsagen til du kommer af dage, et løst har sit
eget strøm stik og kan afmonteres. Og det går ikke at slukke for
filtret i længere tid af gangen, det vil dræbe bakterie kulturen og
forgifte akvariet.

Prof vs. Prof II vs. classic.

Eheim filtre generelt har et særdeles godt omdømme. Classic filtrene
larmer IMO ret meget. Prof I filtrene er meget lydsvage og lettere at
have med at gøre. Forskellen på Prof I og II er primært den at du kan
se en flow indikator der viser om der er "hul igennem", men det kan
man altså sagtens mærke ved at sætte hånden for udstrømmeren i et alm.
filter så det giver jeg ikke meget for. Faktisk har jeg den
forestilling at den der lille bold sikkert kan sætte sig fast en gang
når der er gået et par år, så personligt har jeg holdt mig til Prof I.

Du nævner en række filtre, køb det der passer til dit akvarium, og har
du dyre fisk så køb 2 - hvis det ene går ned har du et kørende til du
får klaret problemet.

Håber det hjalp på ????????????