Det må man ikke ;-)
Fra : Fl. Svendsen

Dato : 14-10-04 18:33

Nu syntes jeg nok jeg har mistet den sidste rest af respekt for AO.

Nærlæste deres forside og fandt:

"Vi beder indtrængende om, at alle anvender tilbuddet efter hensigten.
Konstateres download må Statens Arkiver spærre passwordet."

Skal jeg le eller græde?
Jeg gider i hvert fald ikke spilde tid på at hente et password når jeg
allgevel bliver sortlistet.
Hilsen
Flemming Svendsen
Korsør

Fra : børge askholm

Dato : 14-10-04 19:58

----
> [...]
>
> Skal jeg le eller græde?
> Jeg gider i hvert fald ikke spilde tid på at hente et password når jeg

Ja og har du nedladt nogle sogne af den ene eller den anden art med ez,
så er du vist i forvejen sortlistet. Jeg fik password, men det virker
ikke - formentlig fordi de mener jeg har misbrugt deres tillid eller va
d nu var.

Børge

Fra : Carl Müller

Dato : 15-10-04 06:14

Det problemet har jeg ikke. Jeg slipper ikke inn overhodet. Jeg
anmodet om passord 5. oktober, men i AO rider man øyesynlig ikke samme
dagen man saler hesten. Så noe passord har jeg ikke fått.
Neste år, kanskje?
Carl

Fra : Kai Eskildsen Møller

Dato : 15-10-04 17:04

Jeg har 2 gange i september bedt om et password, men indtil nu er der ikke
kommet noget svar. Hvis AO kun er for særligt udvalgte, hvordan bliver man
so en af de heldige. Det er næsten som at spille lotte - ingen gevinster

Kai
Krusaa

Fra : Inger Buchard

Dato : 15-10-04 17:15

Jeg har dag fået 3 enslydende mails med en gentagelse af et tidligere
fremsendt password. Det virker som om man har haft problemer med
forsendelsen og nu er ved at rydde grundigt op.

Inger

Fra : Baertel

Dato : 15-10-04 17:23

Så ville det måske være på sin plads at fortælle hvorfor du fik mail.

Fra AOs mail: "Da det er konstateret at der nogen der ikke har modtaget
password, selv om de er oprettet og sendt, så fremsendes de igen!!!!!!!"

At de er sendt 3 gange er selvfølgelig en fejl. Men hellere 2 for meget end
1 for lidt.

Mvh
baertel

"Inger Buchard" <ibuchard@post4.tele.udenspamogpunktum.dk> skrev i en
meddelelse news:416ff769$0$303$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : Annelise

Dato : 15-10-04 23:45

> [...]
> fremsendt password. Det virker som om man har haft problemer med
> forsendelsen og nu er ved at rydde grundigt op.

Det har jeg også!
De er afsendt fra AO indenfor en time.

Annelise

Fra : Kim Melchior

Dato : 15-10-04 17:45

Carl Müller <carl.muller@ioks.uio.no> wrote in message news:<6rmum0lqro284s32i8c690bqpo8ujt9b93@4ax.com>...
> [...]
> anmodet om passord 5. oktober, men i AO rider man øyesynlig ikke samme
> dagen man saler hesten. Så noe passord har jeg ikke fått.

Hej Carl.

Jeg ved ikke om det er fordi du er blevet sortlistet, men jeg har hort
rygter om at de eneste der kan faa pass word til AO er dem der er
bosiddende i Danmark,saa det kan godt vaere at det er der at skooen
trykker.

mvh

Kim Melchior (USA)

Fra : Claus Christiansen

Dato : 15-10-04 18:31

Hej

Det med et åbenbart krav om bopæl i Danmark kan jeg afkræfte, idet jeg har
fået mit fungerende password.

Hilsen
Claus
TYSKLAND

Fra : Alf Christophersen

Dato : 15-10-04 18:40

On Fri, 15 Oct 2004 07:13:31 +0200, Carl Müller
> [...]

>anmodet om passord 5. oktober, men i AO rider man øyesynlig ikke samme
>dagen man saler hesten. Så noe passord har jeg ikke fått.

Har du dansk statsborgerskap Carl?? Det har ikke jeg, så jeg får nok
ikke i det hele tatt, selv om jeg søkte

Fra : Sanne Bloch

Dato : 15-10-04 22:05

Jeg har idag langt om længe fået tilsendt brugernavn og password til
arkivalieronline og gik glad igang med at søge i kirkebøger på
arkivalieronline, men men men der sker absolut ingenting når jeg beder om
"Hent opslag". Jeg er dansk statsborger, så det er ikke et spørgsmål om,
hvorvidt man er dansk statsborger eller ej. Jeg har tidligere søgt på
arkivalieronline uden problemer. Jeg forstår ikke hvad problemet er. På
siden oplyses, at man vil forhindre "massedownload" og derfor har indført
brugernavn og password. Det forstår jeg heller ikke.

Jeg har besvaret mailen fra arkivalieronline med mit brugernavn og password
og gjort opmærksom på, at jeg ikke får adgang til at søge på
arkivalieronline og spurgt om, hvad problemet er. Det bliver interessant at
se svaret.

Venlige hilsner Sanne

"Alf Christophersen" <alf.christophersen@basalmed.uio.no> skrev i en
meddelelse news:5q20n05l8o50kpgu5q2ki4g11rsm974l2r@4ax.com...

Fra : Ellen Rasmussen

Dato : 15-10-04 23:03

"Sanne Bloch" <sanne.bloch@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og gjort opmærksom på, at jeg ikke får adgang til at søge på
> arkivalieronline og spurgt om, hvad problemet er. Det bliver interessant

KLIP
Jeg har også forsøgt med at downloade kirkebøger i dag, og fik også bare en
blank side; men folketællingerne var der ikke problemer med, så jeg tror, at
webmaster skal i gang med at tjekke om filernes sti er korrekt angivet for
kirkebøgernes vedkommende.

Venlig hilsen Ellen Rasmussen
KLIP

Fra : Fl. Svendsen

Dato : 16-10-04 08:20

">
> KLIP
> Jeg har også forsøgt med at downloade kirkebøger i dag, og fik også bare
> [...]
************************
Forklaringen kommer her, prøv at nærlæse hvad de skriver ordret : - )))

"Konstateres download må Statens Arkiver spærre passwordet" . . .

Jeg spø'r bare, hva' i alverden ska' vi så med sitet????????

Hvad er det for en tum . . . der formulerer sig på denne måde ? Det er os
der betaler hans/hendes løn.
Mit vand koger . . . .

Flemming.

Fra : Sanne Bloch

Dato : 16-10-04 14:14

"Fl. Svendsen" <zeus2@SLETmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg spø'r bare, hva' i alverden ska' vi så med sitet????????
>
> Hvad er det for en tum . . . der formulerer sig på denne måde ? Det er os

Hej alle I, der ligesom jeg har/har haft problemer med at komme på
arkivalieronline. Jeg har i dag fundet ud af, hvorfor jeg ikke kunne søge på
arkivalieronline - det skyldes ikke arkivalieronlines nye system med
brugernavn og password - men, at jeg for nogle dage siden fik opdateret
Windows XP til Service Pack 2, som var indstillet til, at blokere
pop-op-vinduer. Der var også sket et eller andet med Alterna Tiff-programmet
og efter ændring af blokeringen og geninstallation af Alterna Tiff kan jeg
nu søge på arkivalieronline.

Måske det samme gælder for nogle af jer.

Venlige hilsner Sanne

Fra : Ellen Rasmussen

Dato : 16-10-04 15:52

> [...]
> Forklaringen kommer her, prøv at nærlæse hvad de skriver ordret : - )))
>
> "Konstateres download må Statens Arkiver spærre passwordet" . . .
Forfatteren er muligvis ikke klar over, at det at åbne filen via linket er
det samme som at downloade
KLIP

> Jeg spø'r bare, hva' i alverden ska' vi så med sitet????????
>
> Hvad er det for en tum . . . der formulerer sig på denne måde ? Det er os
> [...]
Jeg har i øvrigt lige forsøgt med samme sogn, som jeg forsøgte med i går, og
nu er der godt nok hul igennem, så hvis andre som jeg har fået åbnet et tomt
pop-up-vindue, hvor filnavnet rigtigt nok stod i titellinjen; men ikke fik
vist filen, så er det muligvis af samme årsag som hos mig - jeg havde ikke
fantasi til at tro, at det skulle tage så lang tid.
Det er som om kirkebøgerne kører i meget lavere gear.
Ellen

Fra : børge askholm

Dato : 16-10-04 21:15

Ellen Rasmussen wrote bl.a.:

> [...]
> fantasi til at tro, at det skulle tage så lang tid.
> Det er som om kirkebøgerne kører i meget lavere gear.

Så lykkedes det osse for mig, men det er åbenbart kun william havelåge
der gir adgang, for da jeg prøvede med min sædvanlige browser (Mozilla)
gik det ikke.

Og så ved jeg ikke ganske hvor tungt vi skal ta det med download thi:

"Massedownload er ikke en del af den service, som Statens Arkiver
tilbyder på Arkivalieronline." Skriver de lidt højere oppe i advarslen.

Børge

Fra : K. Haaning Andersen

Dato : 18-10-04 21:19

Ja hvad mener man på AO. Massedownload er ikke en del af deres service.
Downlaod må man ikke, selv om det er det vi alle skal gøre for at bruge AO.
Er det virkelig folkene på AO´s mening at de skal bruge tid til at
kontrollerer os om vi downloader på den ene eller anden måde. Hvem lønner
dem for den tid de bruger til en sådan kontrol, for det har næppe været
Folketingets mening, da de gav særbevillingen til AO, at pengene skulle
bruges til kontrol af brugerne.
Og kan man gennemfører en effektiv kontrol, når det er mulig at man kan have
flere e-mailadresser. AO kan heller ikke kontroller om man får tilladelse
til at bruge venner og bekendtes E-mailadresser og adgangskoder til OA. Det
er simpelthen for absurd, som folkene på AO prøver at kontroller brugen af
AO.
--
Venlig hilsen

K.Haaning Andersen

Fra : Carl Müller

Dato : 17-10-04 15:17

Riktignok var min 3xtippoldefar møller i Ribe, men det kvalifiserer
ikke til dansk statborgerskap. Jeg har anmodet om passord 2 ganger
og er ikke svartelistet, men AO har hittil ikke forbarmet seg over
meg.
Carl i Oslo