Waders: neopren/åndbare?
Fra : Kurt

Dato : 14-10-04 16:06

Hej, så har jeg igen brug for et par gode råd, mine gamle gummi waders er
opslidte, skal derfor have et par nye, har besluttet det skal være med løse
vadestøvler, men hvad er bedst til både sommer og vinterbrug, neopren eller
åndbare waders.

Hilsen Kurt.

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 15-10-04 07:48

"Kurt" wrote

> ..... men hvad er bedst til både sommer og vinterbrug, neopren eller
> åndbare waders.

Åndbare!

Jeg har både åndbare og neopren til mine vadestøvler. Jeg bruger aldrig
neopren'en.

I stedet har jeg anskaffet mig et par lange "underbukser" i fiberpels. De
holder på varmen selv om vandet er 0 grader.

- Jensby

Fra : Splitcane

Dato : 15-10-04 07:56

Neopren giver isolering mod kulde og kan være varme om sommeren. Åndbare
giver ingen isolering, men fjerner (ideelt set) den fugt du respirerer
gennem huden og vil derfor være koldere om vinteren.
Du må derfor gøre op med dig selv hvad du har mest brug for.

http://www.kandu.dk/

Fra : Kurt

Dato : 20-10-04 18:10

Hej, så har jeg prøvet et par neopren waders, de var så bøvlet, at komme i
og ubehagelige, at have på, så det bliver åndbare waders, med thermo
undertøj, går det nok med, at holde varmen.

Tak for svarene.
Hilsen Kurt.