malle-massakren
Fra : Steen

Dato : 14-10-04 13:53

Hej
Mine nyindkøbte plettede pansermaller har fået spist øjnene!!!
Jeg har givet min gamle 10 cm lange net-smerling (tror det er en Botia
lohachata) skylden, da den var efter de overlevende pansermaller - så
smerlingen har fået kniven.
Er der nogen der har lignende erfaringer, jeg troede det var en fredelig
fisk?

mvh
Steen

--
fjern xxx i mailadressen ved direkte svar.

Fra : Simon [2700]

Dato : 14-10-04 17:21

> [...]
> smerlingen har fået kniven.
> Er der nogen der har lignende erfaringer, jeg troede det var en fredelig

jeg oplevede noget lign. med mine golden spec, de nappede også øjenene på to
nyindkøbte sugemaller (aner ikke hvad art, bare dem der renser ruden :) de
fortsatte med at pille der hvor øjenene havde siddet og inden længe var
mallen helt væk...
-Simon

Fra : Jørgen

Dato : 14-10-04 18:29

"Steen" <ravnen@xxxhollufpile.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Steen
>
> --
> fjern xxx i mailadressen ved direkte svar.

Hej Steen
Det har noget territorie at gøre.
Hvis du nu havde haft mallerne først, kunne det måske nok lade sig gøre.
Det er ikke noget du kan få et eentydigt svar på.
Jeg har også sådan en stor net smerling gående og den hygger sig med en
masse andre fisk såsom neon, danio og andre småfisk. Der er også 2 store
Scalare uden problemer.
Hvis Smerling og Scalare havde været i akvariet som de første, var det
aldrig gået godt.
Hilsen
Jørgen

Fra : Steen

Dato : 15-10-04 13:14

Det gik fint med guppyer, nogle tetraer og 4 små ciklider - først da
mallerne ankom gik det galt.

Steen