Hvilket bundkort til en XP3200 til 4-500 k~
Fra : Kim Eichen

Dato : 13-10-04 23:40

Hej gruppe

Hvilket bundkort vil I anbefale til en XP3200 til omkring 4-500 kr?
Hvlket chipset vil være at foretrække af følgende:
Via kt600
Via Kt880
Nvidia Nforce2

Mvh Kim

---

Fra : Sune Storgaard

Dato : 13-10-04 23:54

Kim Eichen wrote:
> [...]
>
> Hvilket bundkort vil I anbefale til en XP3200 til omkring 4-500 kr?
> Hvlket chipset vil være at foretrække af følgende:

Et a7n8x-x er et godt bundkort til pengene, topydelse og stabilt. Fancy ting
som firewire,dual ram, 2*nic og soundstorm er forbeholdet de dyrere
a7n8x-deluxe modeller. Kører en xp2000 på den som 200*10 med pc 3200 ram 1:1
til UG. Eneste jeg savner lidt er bedre 5.1 lyd.

Fra : Brian Lund

Dato : 14-10-04 04:25

> Et a7n8x-x er et godt bundkort til pengene, topydelse og stabilt. Fancy
ting
> som firewire,dual ram, 2*nic og soundstorm er forbeholdet de dyrere

Det har altså dualchannel support! :)

Men hvis man ikke har brug for gigabit LAN, firewire eller soundstorm
lydkort er det rigtigt godt (100 Mbit LAN, et eller andet lydkort og en hel
røvfuld USB porte :D)

Jeg bruger dog addon lydkort og LAN selvom det er onboard, men det er mere
fordi jeg er stædig, for jeg har slet ikke brugt det der er onboard!

Brian

Fra : Sune Storgaard

Dato : 14-10-04 12:50

Brian Lund wrote:

> Det har altså dualchannel support! :)
Not!

http://uk.asus.com/prog/spec.asp?m=A7N8X-X&langs=11
http://uk.asus.com/prog/spec.asp?m=A7N8X&langs=11

Ved alle andre end -X modellerne står der
Dual-Channel DDR 400
3 x 184-pin DIMM Sockets

Der står godt nok singlechannel når -X booter, men det bliver der altså ved
med.. Tror det er et levn fra de almindelige og deluxe udgaven.
Kortet har et nForce2 400 chipset, som ikke kan køre i dual, det kan 400
ultra derimod.
Forskellen på single/dual er iøvrigt tæt på intetsignende ,i dette tilfælde,
men derfor kan man jo godt kværulere lidt :)

Fra : Brian Lund

Dato : 14-10-04 17:59

> [...]
>
> http://uk.asus.com/prog/spec.asp?m=A7N8X-X&langs=11
> http://uk.asus.com/prog/spec.asp?m=A7N8X&langs=11
>
> Ved alle andre end -X modellerne står der

Nå, ja du har nok ret så :)

> Der står godt nok singlechannel når -X booter, men det bliver der altså
ved
> med.. Tror det er et levn fra de almindelige og deluxe udgaven.

Det skriver min nemlig ja...

Men nu er det heller ikke fordi dualchannel giver nogen betydelig
performance boost på et AMD non-64bit system!

Brian