Soltek SL-75KAV og Athlon XP-M 2400+ virke~
Fra : Michael Reiche

Dato : 13-10-04 16:52

Jeg har et Soltek SL-75KAV motherboard af en senere revision der tager
Athlon XP 2600+. Pt. er der en XP 1500+ CPU i det, men jeg kunne tænke
mig at opgradere, men uden at få mere larm fra CPU-køleren! Så jeg
havde kig på om en af følgende XP-M 2400+ med Barton core men med 266
FSB ville virke:

AXMD2400GJQ4C
AXMD2400FJQ4C

Erfaringer?

Hvad er iøvrigt forskellen på de 2?

/Reiche

Fra : JK

Dato : 13-10-04 20:48

On Wed, 13 Oct 2004 17:52:09 +0200, Michael Reiche
<indtilnovember@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>mig at opgradere, men uden at få mere larm fra CPU-køleren! Så jeg
>havde kig på om en af følgende XP-M 2400+ med Barton core men med 266

http://forums.pcper.com/showthread.php?t=328612&highlight=kav

Jeg kan ikke finde noget om, at mobiles understøttes af 75 kav !

Forskellen er, at mobiles er multiplier ulåste, da de på bærbare kan
skrue ned for multiplier, når der ikke er behov for noget, Power_Now.

Virker det ikke, risikerer man at være tvunget til multiplier 6x.

Køb dog et nforce2 bundkort (og noget DDR pc3200)

mvh

John

Fra : Michael Reiche

Dato : 13-10-04 21:25

On Wed, 13 Oct 2004 21:47:45 +0200, JK wrote:

> Køb dog et nforce2 bundkort (og noget DDR pc3200)

Nix. Jeg springer den generation over, da ny CPU ellers bliver til ny
CPU+bundkort+896M RAM.

/Reiche

Fra : JK

Dato : 13-10-04 20:54

> [...]

>mig at opgradere, men uden at få mere larm fra CPU-køleren! Så jeg
>havde kig på om en af følgende XP-M 2400+ med Barton core men med 266

Hvis du kan læse dette:

http://forums.overclockers.ru/viewtopic.php?t=49954

ser ud til at virke, måske ?

mvh

John

Fra : Michael Reiche

Dato : 13-10-04 22:13

On Wed, 13 Oct 2004 21:54:08 +0200, JK wrote:

> Hvis du kan læse dette:
>
> http://forums.overclockers.ru/viewtopic.php?t=49954
>
> ser ud til at virke, måske ?

Selv med en online oversættelses fra russisk til engelsk blev jeg ikke
helt klog på det. Men tallene tyder på det.

/Reiche