Hvilket multihjul
Fra : ivan

Dato : 13-10-04 16:17

Jeg har anskaffet mig en utrolig lækker fenwick havstang (kaster op til 150
g / pirker op til 300), men jeg ynes at mit multihjul er lidt for lill
(ambasadør 5601).

Er der nogen der har nogle anbefalinger. Mine ønsker er:

Venstrehåndsindspinding
str. som amb. 7000 ca.
rimelig høj udveksling.

mvh
ivan

Fra : Splitcane

Dato : 13-10-04 22:09

ABU har altid og laver stadig de bedste multihjul. Før du vælger hjul,
skal du gøre dig klart hvad du skal kaste med og hvilken linetykkelse du
ønsker at bruge. Og du skal gøre dig tanker om det skal være monofil
line eller fletline.
Vælger du fletline kan du samtidig gå ned i hjulstørrelse (AMB. 6000),
hvilket giver flere fordele:
-Egenvægten mindskes
-Mængden af line mindskes og dermed omkostningerne til samme
-Hjulet kan bruges til andet end havfiskeri (gedde, lakse, ørredfiskeri
etc.)

Ved valg af monofilline er du nød til at vælge et større hjul,
tilgengæld er udgiften til line mindre end fletline. Hjulet kan så kun
sjældent brúges til andet end havfiskeri.

Både Amb. 6000 og Amb. 7000 serien kan kaste og kan holde til at kaste
de vægte du beskriver.

Så vidt jeg kan huske findes Amb. hjulene kun med håndsving i venstre
side i 6500 serien. Prøv at tjekke dette link:
http://www.abugarcia.com/products/Category.cfm?PassCategoryStructureId=1
300&PassLevel=2&PassPrevious=Products
Men er det et stort problem for dig at vænne dig til at bruge højre
hånd? (har ikke selv haft problemer og skænker det ikke en tanke - Det
er tilgengæld underligt hvorfor der ikke er flere venstrehånds-multihjul
på markedet).

Men jeg vil vælge en flettet line og et 6000-serie hjul og bruge det til
lidt af hvert fiskeri. Og lad være med at vælge andet end Ambassadeur
eller Penn (Penne er ikke så godt representeret i DK endnu) de er de
eneste hjul der holder i længden.

http://www.kandu.dk/

Fra : Niels

Dato : 14-10-04 08:07

Ja nu nævnte du jo ikke noget om prisen og her finder du toppen af hvad du
kan ønske dig:
http://fish.shimano-eu.com/catalog/fish/products/group_detail.jsp?FOLDER%3C%3Efolder_id=2534374302028887&ASSORTMENT%3C%3East_id=1408474395181169&bmUID=1097737041494
om der skulle være en venstrehånds model imellem, har jeg ikke tjekket men
man kan jo altid savle lidt
--
MHV
Niels Holler

Fra : 7C

Dato : 16-10-04 13:38

Jeg har selv en amb. 7000 med venstrehåndsindspining. Så hedder den dog
7001. Så de findes skam
Vh.

Søren.