Linjeskift i HTML-streng
Fra : Christoffer Kjeldgaa~

Dato : 13-10-04 13:36

Hej gruppe,

Jeg har en streng bestående af noget html-kode, men kun i én
linje. Jeg kunne således godt tænke mig at splitte linjen op i
flere efter hvert tag og få indsat en \n. For eksempel skulle
følgende linje:

<h1>Overskrift</h1><p>Dette er et stykke tekst.</p>

blive til:

<h1>\n
Overskrift\n
</h1>\n
Dette er et stykke tekst.\n

Er det muligt at lave noget automatisk? I virkeligheden er det
ikke hamrende vigtigt, for koden skal jo nok virke. Det er mere
for at få noget struktur i html-koden så det ser lidt pænere ud.
Jeg har kigget lidt på wordwrap og nl2br, men det var ikke
umiddelbart noget noget jeg kunne bruge.

Med venlig hilsen,
Christoffer Kjeldgaard

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christoffer Kjeldgaa~

Dato : 13-10-04 14:40

Nå, jeg fandt selv på en noget mindre elegant måde at gøre det
på, men det virker da (i hvert fald til mit problem):

<?php
function htmlcut($string) {
$string= preg_replace('!>!iU', ">\n", $string);
return preg_replace('!<!iU', "\n<", $string);
}
?>