Nyt bundkort til Barton
Fra : Peter \(8464\)

Dato : 13-10-04 10:27

Hej NG.

Jeg er ved at samle et "nyt" system til mig selv, som skal bruges til lidt
gaming, programmering og kontorarbejde. Da budgettet er meget stramt skal
jeg ikke have de nyeste nye supersmarte ting.

Jeg har allerede et nVidia Ti4200 gfx kort (agp x4) og regner med at købe en
AMD XP 2400+ (Thoroughbred) da det er noget af det billigste der stadig har
en "ok" ydelse.. (eller hvad?)

Spørgsmålet er så bare hvilket bundkort jeg skal have? Det synes jeg nemlig
er en ret stor jungle! Det skal som sagt kunne køre med mit agp x4 kort og
cpu'en. RAM har jeg heller ikke overvejet endnu.. det jo kommer jo an på
bundkortet. Indtilvidere regner jeg med 2x256 eller sådan noget..

--
Mvh.
Peter Bak

Erstat invalid med dk ved direkte mail.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-10-04 12:02

Peter (8464) wrote:

> Jeg har allerede et nVidia Ti4200 gfx kort (agp x4) og regner med at
> købe en AMD XP 2400+ (Thoroughbred) da det er noget af det billigste

Du skriver Barton i Subj. Kan du beslutte dig?

Anyroads - jeg ved at Abit bliver positivt omtalt, selv har jeg et KV7
liggende som skal installeres en dag ved lejlighed.

> jo kommer jo an på bundkortet. Indtilvidere regner jeg med 2x256
> eller sådan noget..

Køb hellere ét modul på 512MiB.

Jesper G. Poulsen

Fra : Peter \(8464\)

Dato : 13-10-04 14:53

"Jesper G. Poulsen" skrev i en meddelelse:
> Du skriver Barton i Subj. Kan du beslutte dig?

Doh... sådan er det når man lige skriver subj, og så gemmer en kladde og
finder noget nyt i mellemtiden

> Anyroads - jeg ved at Abit bliver positivt omtalt, selv har jeg et KV7
> liggende som skal installeres en dag ved lejlighed.

Det kigger jeg lige på!

> Køb hellere ét modul på 512MiB.

Tjah.. det var nu mest for at kunne køre dual channel med dem på et senere
tidspunkt måske.

Fra : Saitek

Dato : 13-10-04 13:33

"Peter (8464)" <usenet@vesterbro24.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> cpu'en. RAM har jeg heller ikke overvejet endnu.. det jo kommer jo an på
> bundkortet. Indtilvidere regner jeg med 2x256 eller sådan noget..

når du ikke vil ofre så mange penge på det du vil have skulle du kraftig
overveje asrock k7s8x. Sådan et har jeg til en amd 2400+, det kører da
perfekt. Det har også 5.1 lyd.

ASRock K7S8X

Socket A / SiS746FX / 333 MHz / 2xATA / ATX / LAN / LYD / 1xAGP / 6xPCI-32
/ 4xUSB2.0 (det tager også pc400 ram)

252 kr.

Det har jeg noget Kingston 512 PC3200 til (650kr). Det kører ikke pc3200
eller pc400 som det også kaldes, men senere kan det genanvendes når jeg får
en a64. Jeg har nu 1GB af det men 512 er ok.

Og så en AMD 2400+ til 512kr, så har du da et billigt system, hvor du kan
genanvende rammen senere.

Hvad får du ud af et dyrere bundkort? Ja...? Asrock er stabilt og hurtigt,
så..

Samlet er det ca 1400kr med 512MB ram, hvis du ikke overclocker kan det fås
endnu billigere, altså rammen.

> Erstat invalid med dk ved direkte mail.

begin 666 star_best.gif
M1TE&.#EA# `,`,0``````/___Y&1EXZ.E,3%S<[/U\W.ULO,U+J[PM'2V:VN
MM'U^@V9G:U!15%E:779P`?[L`M/"`_S4`[V?!6-3!?C(`]&J!%='!2,:`6]8
M$VM-`?JQ`_N/`FX\`<YO`O___R'Y! $``!\`+ `````,``P```5;X"=^"L,H
M8THX6>80(S(L#!99&+,,B$ ]CPFD,@%2!()+10*!,"6;BP#1N$B>E4VG@:!2
JG!O.ID+A)J%CCCJ*I&@ZDPK'T^E0>#,'QN+!.'8((RLM+RDC)2<I(0`[
`
end

Fra : Saitek

Dato : 13-10-04 13:45

sorry for den gif den kom med fra edbpriser

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-10-04 15:59

Saitek wrote:

> når du ikke vil ofre så mange penge på det du vil have skulle du
> kraftig overveje asrock k7s8x. Sådan et har jeg til en amd 2400+, det

Det er et udgået bundkort. Desuden har jeg haft 2 dårlige eksemplarer
indkøbt ved 2 af hinanden uafhængige forhandlere.

Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-10-04 16:01

Saitek wrote:

> Og så en AMD 2400+ til 512kr, så har du da et billigt system, hvor du

En Barton 2500+ er minimalt dyrere.

Og så et Abit KV7 til.

Jesper G. Poulsen

Fra : Saitek

Dato : 13-10-04 19:43

> En Barton 2500+ er minimalt dyrere.
>
> Og så et Abit KV7 til.
>

> --
> Med venlig hilsen
> Jesper G. Poulsen

der er 7 sider med kunder der har købt et af de der asrock bundkort. De
giver det 4.5 stjerner ud af 5 mulige. i gennemsnit. Der må altså være
positivt over det, ikke?

Det skulle jo være billigt! Ikke?

Jeg påstår ikke man skal købe lige en amd xp 2400+, men det var det der blev
efterlyst et bundkort til.

Jeg har lige netop samlet en a64 2800 med et 9800pro kort. Det kørte da
klart meget bedre.

Og jeg har lige haft en p4 3000 med et 6800 kort til reperation, den var da
også langt bedre. Men det koster da også mere, selv om det stadig ikke er
det bedste man kan få i dag.

mvh

..

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-10-04 16:19

Saitek wrote:

> der er 7 sider med kunder der har købt et af de der asrock bundkort.
> De giver det 4.5 stjerner ud af 5 mulige. i gennemsnit. Der må altså
> være positivt over det, ikke?

Jo, men det er sikkert en ældre revision end dem der kan købes nu.

> Det skulle jo være billigt! Ikke?

Jo. Abit KV7 er også billigt og det stoler jeg mere på.

> var da også langt bedre. Men det koster da også mere, selv om det
> stadig ikke er det bedste man kan få i dag.

Prisforskellen mellem Barton 2500+ og Thoroughbred 2400+ er ca. 50,-

- Og Barton har dobbelt så meget L2-cache som Thoroughbred.

Jesper G. Poulsen