De æder jo løs - hvor meget skal de have a~
Fra : H.S.

Dato : 13-10-04 07:49

Jeg synes, at uanset hvor meget foder mine fisk få, så er det væk i løbet af
2-3 minutter.

Jeg har små 20 neon'er samt 10-12 i gubby-størrelse og 2 maller.
Kan nogen komme med et hint til hvor meget flagefodder jeg skal give dem om
dagen ?

Jeg har hørt at man ikke skal give dem mere, end de kan spise i løbet af 3
minutter - men hvor mange gange om dagen skal de have ?

Henrik
Som er bange for at give sine fisk for meget foder, og bange for at de skal
sulte.

Fra : Jesper Laursen

Dato : 13-10-04 13:04

Hej !

Jeg fodre mine fisk 2 gange om dagen morgen/aften
og holder EN ugentlig fastedag.

Hyppigste årsag til død i akvarier er ofte overfodring

Gi' dem hvad de kan spise på 3-4 min. og IKKE mere end det.

Hilsen Jesper

Fra : H.S.

Dato : 13-10-04 14:15

"Jesper Laursen" <jesper@FJERNlaursen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Gi' dem hvad de kan spise på 3-4 min. og IKKE mere end det.

og det skal gøres 2 gange om dagen ?

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 13-10-04 15:47

"H.S." <Henrik@hstradingNOSPAM.dk> wrote in message
> "Jesper Laursen" <jesper@FJERNlaursen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>>
> og det skal gøres 2 gange om dagen ?

ikke nødvendigvis. 1 gang og det de spiser på 4-5 min.

Men det er bedre for dem at spise flere gange ligesom du selv (formodentligt
?) gør.

--

Mvh Christian http://www.cmnielsen.dk
Nyeste Artikel : Crenicichla compressiceps.

Fra : H.S.

Dato : 14-10-04 10:26

"Christian M. Nielsen" <look.for.it@my.webpage> skrev i en meddelelse
> "H.S." <Henrik@hstradingNOSPAM.dk> wrote in message

> ikke nødvendigvis. 1 gang og det de spiser på 4-5 min.

okay... tak for hjælpen !

Fra : Simon [2700]

Dato : 13-10-04 15:48

> og det skal gøres 2 gange om dagen ?
ja - højest 3, de fleste fisk fordøjer det rimeligt hurtigt, til gengæld
spiser de alt det du smider ned, så pas på med at overfordre, hellere lidt
og så lidt
flere gange dagligt hvis du alligevel er hjemme og har mulighed for det, end
meget på én gang.... jeg har set guppyer spise for meget og dø af det, de
blev fodret med godt hjerte men de har bare ikke godt af det...
mvh.Simon