Nr på øverste linie i TListBox
Fra : Kurt Guldbæk

Dato : 13-10-04 07:24

Hej NG!
Jeg har en TListBox.
Jeg har behov for at kende nummeret på den øverste linie, som vises i
LTlistBox-en efterhånden som man skroller gennem den.
Hvordan finder jeg det?

Mvh Kurt

Fra : Kurt Guldbæk

Dato : 13-10-04 07:33

Har selv fundet det. Undskyld evt. ulejlighed!
/Kurt

Fra : Kurt Guldbæk

Dato : 13-10-04 08:41

> Har selv fundet det. Undskyld evt. ulejlighed!
> /Kurt
>
> "Kurt Guldbæk" <kurt_g@guldbaek.net> wrote in message

Ja, jeg havde fundet ud af, at nummeret er indeholdt i ".TopIndex", men
TListBox har ikke en 'on chance', og de andre Events ser ikke ud til at
virke når man benytter skyderen i højre side til at skrolle med.
Hvordan klarer man det?
/Kurt

Fra : Mathias

Dato : 13-10-04 17:36

Wednesday 13 October 2004 09:41 sagde Kurt Guldbæk noget à la dette i
dk.edb.programmering.pascal:
> [...]
> men TListBox har ikke en 'on chance', og de andre Events ser ikke ud
> til at virke når man benytter skyderen i højre side til at skrolle

Hmm, jeg ville umiddelbart sætte en Timer med Interval 55 til at checke,
men den er jo kun den uprofessionelle måde at løse problemet på

--
Mvh. Mathias | @: mathias der bor på mrside *i* dk

Fra : Kurt Guldbæk

Dato : 14-10-04 13:26

"Mathias" <nntp@mrside.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hmm, jeg ville umiddelbart sætte en Timer med Interval 55 til at checke,
> men den er jo kun den uprofessionelle måde at løse problemet på

Da der ikke er kommet bedre forslag vil jeg gerne prøve det.
Jeg har aldrig brugt Timer-funktionen, så der kommer spørgemålet: Hvorfor
netop Interval 55
Mvh Kurt

Fra : Konrad

Dato : 14-10-04 15:43

> Da der ikke er kommet bedre forslag vil jeg gerne prøve det.
> Jeg har aldrig brugt Timer-funktionen, så der kommer spørgemålet: Hvorfor
> netop Interval 55

I skyder da vist gråspurve med kanoner. Lav en ny TListBox der responderer
på WM_HSCROLL ala

TKurtListBox =class(TListBox)
protected
procedure WMHScroll(var message:TMessage); message WM_HSCROLL;
end;

I WMHScroll kan du så finde ud af det nye TopIndex eller f.eks lave en
SendMessage(LB_GETTOPINDEX ...

Fra : Kurt Guldbæk

Dato : 18-10-04 10:47

"Konrad" <david_konrad@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> end;
>
> I WMHScroll kan du så finde ud af det nye TopIndex eller f.eks lave en

Det siger mig ikke ret meget, men jeg vil prøve og se hvad jeg får ud af
det!
/Kurt

Fra : Mathias

Dato : 15-10-04 13:22

Thursday 14 October 2004 14:26 sagde Kurt Guldbæk noget à la dette i
> [...]

> Da der ikke er kommet bedre forslag vil jeg gerne prøve det.
> Jeg har aldrig brugt Timer-funktionen, så der kommer spørgemålet:

*Finder sin gamle Delphi-bog frem*
Her er et udklip fra bogen "Delphi Programming for Dummies", side 155
afsnit 4:
Don't bother setting Interval to a value less than 55. Windows uses the
hardware timer interrupt as the basis for its timers, and that
interrupt occurs about every 55 milliseconds. What? You don't like
approximations? Okay, the timer interrupt occurs once every
1,193,180/65,536 seconds. Better, yes?

- Citat slut -

--
Mvh. Mathias | @: mathias der bor på mrside *i* dk