Aethra router - problem med min webserver
Fra : Flemming Joensson

Dato : 12-10-04 19:37

Jeg har Cybercity ADSL og Voice. Til det formål anvendes en Aethra router
og har derpå en switch og på switchen er der 3
pc'ere.

PC-1: 10.0.0.2 får IP via DHCP og kører ingen servere
PC-2: 10.0.0.76 har statisk IP og kører en webserver
PC-3: 10.0.0.4 har statisk IP og kører bl.a. SSH og et par andre services,
deriblandt endnu en web-server.

I første omgang vil jeg bare gerne have konfigureret routeren så
webserveren på PC-2 anvendes.

Jeg har gjort følgende:
I Aethra'ens webinterface har jeg under NAPT->LIST OF PROXY tilføjet en
HTTP Server hvor Private IP Address står til PC-2's IP
(som beskrevet i Cybercity's guide på hjemmesiden)

Alligevel vises web-serveren på PC-3 når man udefra går ind på mit
domæne???

Jeg har så, blot for at teste, sat NAPT->Default server address: til at
være ip-adressen for PC-2 men stadigvæk er det webserveren på PC-3 der
vises når jeg udefra går ind på mit domæne.

Hvad er det lige jeg gør forkert - burde det ikke virke nu?

Under Interfaces->Lan1 står NAPT til Off, er det rigtigt nok at den skal
gøre det - der er ikke nævnt noget om denne parameter i guiden på
cybercitys side, men jeg synes det lyder lidt af fisk når nu mine NAPT
settings ikke rigtig slår igennem.

Er der en anden her der har en webserver kørende bag routeren og kan
fortælle mig sine indstillinger i LAN1 -> Configuration Parameters samt
NAPT->LIST OF PROXY?

På forhånd tak
Mvh.
Flemming

PS: Hvis nogen har en forklaring på hvordan PC-3's webserver kan være den
der default forwardes til vil jeg gerne høre den. PC-3's ip-adresse er
nemlig slet ikke nævnt nogen steder i Aethra'ens konfiguration.

PPS: Jeg kan ikke selv teste løsningen herhjemme fra idet Loopback ikke
virker med Aethraen (der afventes ny firmware) så det er en lidt
langsommelig proces med at ændre noget i dag og så tjekke om det virker på
arbejde i morgen, så alle forslag modtages med glæde.

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'

Fra : Cubus

Dato : 12-10-04 20:00

"Flemming Joensson" <flemming@joensson.invalid> skrev

> [...]

> (som beskrevet i Cybercity's guide på hjemmesiden)
>
> Alligevel vises web-serveren på PC-3 når man udefra går ind på mit

Kunne det i virkeligheden være at browseren, der tjekker bare viser
hvad den har liggende i cashen?

> [...]
> langsommelig proces med at ændre noget i dag og så tjekke om det virker på
> arbejde i morgen, så alle forslag modtages med glæde.

Du kan da bare bruge en proxy til at tjekke, fx:

http://www.kniff.de/cgi-bin/cgiproxy/nph-proxy.cgi

--
Cubus
http://cubus-adsl.dk/

Fra : Flemming Joensson

Dato : 12-10-04 22:19

"Cubus" <cubus@sol.dk> wrote in news:pQVad.3501$OF.3259@news.get2net.dk:

> Kunne det i virkeligheden være at browseren, der tjekker bare viser
> hvad den har liggende i cashen?

Nej for indholdet opdateres fint nok - så det er den "live" udgave og ikke
en cachet der vises.

> Du kan da bare bruge en proxy til at tjekke, fx:
>
> http://www.kniff.de/cgi-bin/cgiproxy/nph-proxy.cgi

Kniff Anonymizer Fehler
Couldn't connect to 127.0.0.1:3128: Connection refused

Skal man sætte noget bestemt op i routeren for at kunne bruge Kniff?

De 127.0.0.1 er ikke fordi jeg har noget stående i min hosts fil i
windows/system32/driveres/etc - der er kun den normale loopback på
127.0.0.1.

Mvh.
Flemming

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'

Fra : Morten Davidsen

Dato : 13-10-04 02:13

"Flemming Joensson" <flemming@joensson.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> De 127.0.0.1 er ikke fordi jeg har noget stående i min hosts fil i
> windows/system32/driveres/etc - der er kun den normale loopback på
Et uheldigt link du lige fik .. den siger samme fejl hos mig....

Prøv nærmere:
http://proxify.com/

Jeg får forresten en Apache web-server frem ...
Hvilken webserver kører der på 10.0.0.76 og hvilken en kører der på
10.0.0.4?

/MD

Fra : Flemming Joensson

Dato : 13-10-04 17:19

"Morten Davidsen" <email@morten-davidsen.dk_nospam> wrote in

> Et uheldigt link du lige fik .. den siger samme fejl hos mig....

Ahh - ok.

> Prøv nærmere:
> http://proxify.com/

Tak - det virker, nu kan jeg teste herhjemme fra, herligt :)

> Jeg får forresten en Apache web-server frem ...
> Hvilken webserver kører der på 10.0.0.76 og hvilken en kører der på
> 10.0.0.4?

Total mystisk. Nu virker det efter hensigten, det var da herligt.

Der er iøvrigt Apache servere på begge - men PHP er der kun på den ene
(ikke den du kom ind på).

/Flemming

Fra : Martin Schultz

Dato : 13-10-04 08:24

On 2004-10-12, Flemming Joensson <flemming@joensson.invalid> wrote:
> [...]
> vises når jeg udefra går ind på mit domæne.
>
> Hvad er det lige jeg gør forkert - burde det ikke virke nu?

HAr du lavet nogen nats ud over den du har sat op som default server?

Default server nats får lavest prioritet i routeren.

ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 13-10-04 17:16

Martin Schultz <news2004@adsltips.invalid> wrote in

> HAr du lavet nogen nats ud over den du har sat op som default server?
>
> Default server nats får lavest prioritet i routeren.

ok, nej der er ikke andre entries endnu.

/flemming