Fiske foder til Neon fisk ?
Fra : H.S.

Dato : 12-10-04 08:06

Jeg synes ikke mine røde neon fisk er 'hurtige til fadet' når der fodres,
min sorte skal nok få, men de røde virker lidt kræsne. Det er almindeligt
flage foder jeg fodrer med.
Hvis jeg går ind på :
http://www.akvariesiden.dk/fisk/vis_fisk.php3?id=44
står der, under Foder:, Nyder levende foder - betyder dette at de KUN spiser
levende foder ? Eller vil de også æde mit flagefoder hvis de er sultne ?

Henrik
Aloe Vera og produkter til personlig pleje:
http://www.hstrading.dk/

Fra : Michael

Dato : 12-10-04 09:04

"H.S." skrev i en meddelelse

> Foder:, Nyder levende foder - betyder dette at de >
KUN spiser
> levende foder ? Eller vil de også æde mit flagefoder hvis de er sultne ?

Hejsa
Jeg har aldrig haft problemer med at Rødneon har været kræsnene med fodret.
Men du kunne jo evt. give dem lidt frossen artemia, cyclobs eller
myggelarver.

Fra : Carsten Gall

Dato : 12-10-04 09:41

"Michael" <michaelandersenI@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> KUN spiser

De spiser hvad der bliver tilbudt. Det er vel også noget pladder at de
"nyder" levende foder.
For hvem har spurgt dem?? I naturen er det jo en selvfølge at de kun
spiser levendefoder, der er ikke andet.

Carsten

Fra : Thomas Scherrer

Dato : 12-10-04 19:08

Jeg kender det godt..
mine Platyer nærmest slås om at komme forest i mad køen når der skal
serveres..
mens mine Neon bare pænt venter til der falder nogle små stykker ned
som de så snuser lidt til eller hvis de er meget sultne smager ganske lidt
på det og spytter ud igen.
men de ser ellers ud til at have det fint
MVH Thomas

Fra : Jørgen

Dato : 12-10-04 19:06

"H.S." <Henrik@hstradingNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> min sorte skal nok få, men de røde virker lidt kræsne. Det er almindeligt

Hej Henrik
Du skal bare vente til de bliver sultne nok. Det er sikkert blevet
"forkælede" fra forretningen.
Neon er jo ikke så stor en fisk, så du skal nok lige knuse dit flagefoder en
smule mellem fingrene ved fodringen.
Pas på ikke at overfodre.
Hilsen
Jørgen