htmlarea
Fra : Jimmy

Dato : 12-10-04 07:10

Hej

htmlarea genererer noget mærkelig kode, f.eks. er alle linier indkapslet i

respektivt </p>.

Men findes der ikke en klasse eller pakke i PHP der kan gøre den slags for
mig?

Jeg så på Tidy til PHP, men den så ikke ud til at være noget jeg lige kunne
gå til, da det lå som c-filer...

Nogen hjælp at hente?

Mvh
Jimmy

Fra : Dan Storm

Dato : 12-10-04 13:18

Nu er det nok bare mig, men den der htmlarea kender jeg vist ikke ?
--
Dan Storm

http://err0r.dk
storm@err0r.dk

PGP Public key på http://err0r.dk/pubring.pkr

inden for et bestemt område

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-10-04 14:06

"Jimmy" <nyhedsgruppe2001@SPAM.yahoo.co.uk> wrote in

> htmlarea genererer noget mærkelig kode, f.eks. er alle linier
> indkapslet i <p>, hvilket gør at der er gigantisk linieafstand.

Tror du ikke det er fordi du bruger det forkert ?

Jeg bruger selv HTMLAREA i Mambo CMS og der er ingen problemer.

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk - http://hs235.dk ::...
"You know the world is going crazy when the best rapper is a white

Fra : Jimmy

Dato : 12-10-04 14:29

"Henrik Stidsen" <nospamforme@hs235.dk> wrote in message
> "Jimmy" <nyhedsgruppe2001@SPAM.yahoo.co.uk> wrote in

> Tror du ikke det er fordi du bruger det forkert ?

Hvis du prøver deres demo og klikker på <>, vil du se, at der er <p> foran
hver linie.

Kunne det tænkes at Mambo har indset at dette er utilsigtet og renser koden?

/Jimmy

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-10-04 22:03

> Hvis du prøver deres demo og klikker på <>, vil du se, at der er
> Kunne det tænkes at Mambo har indset at dette er utilsigtet og
> renser koden?

Det tvivler jeg på, Mambo er lavet så man kan bruge mange forskellige
editorer - de har næppe lavet et specielt filter til lige præcis
HTMLAREA (selvom den er default editor).

Det jeg mente med at du "bruger den forkert" er følgende:
Hvis du skriver en linie og trykker enter får du et stort mellemrum
(også i editoren). Hvis du skriver en linie og trykker
shift+mellemrum får du et enkelt linie skift.

Altså:
Enter = <p>
Shift + Enter = <br />

--
Henrik Stidsen - http://hs235.dk/ - http://såkadulæredet.dk/
"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"

Fra : Jimmy

Dato : 13-10-04 08:14

> [...]
> (også i editoren). Hvis du skriver en linie og trykker
> shift+mellemrum får du et enkelt linie skift.

Ja, Shift+Enter giver den forventede opførsel.
Man kan bare ikke forvente at en bruger synes det er lækkert at holde shift
nede.
Det *må* kunne gøres anderledes!

Jeg erstattet P'erne, og jeg ved at Sitecore sender det igennem Tidy.

Desuden spytter den ikke valid kode ud, f.eks. align=center eller alt=hej
med dig og derfor er mit første spørgsmål fortsat: Men findes der ikke en

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-10-04 14:06

> Ja, Shift+Enter giver den forventede opførsel.
> Man kan bare ikke forvente at en bruger synes det er lækkert at
> holde shift nede.
> Det *må* kunne gøres anderledes!

Det er mere eller mindre standard for den type software, også
standalone systemer.

> Desuden spytter den ikke valid kode ud, f.eks. align=center
> eller alt=hej med dig

Ja det er jo lidt kedeligt.

> og derfor er mit første spørgsmål fortsat:
> Men findes der ikke en klasse eller pakke i PHP der kan gøre den
> slags for mig?

Du må nok igang med at kode selv.

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 15-10-04 14:26

Jimmy wrote:

> htmlarea genererer noget mærkelig kode, f.eks. er alle linier indkapslet i

> respektivt </p>.

Det du beskriver lyder som standardopførsel og for mig at se også som
den ønskede opførsel - hvis du ønsker at ændre den vertikale margin for

> Men findes der ikke en klasse eller pakke i PHP der kan gøre den slags
> for mig?

Det tvivler jeg på, da det vil være lidt overkill for et par
tekstsubstitutioner. Du kan evt. kigge nærmere på strtr() i php:

http://dk.php.net/manual/en/function.strtr.php

Mvh Tommy Ipsen

Fra : Jimmy

Dato : 15-10-04 20:34

"Tommy Ipsen" <tipsen@imada.sdu.dk> wrote in message

> Det du beskriver lyder som standardopførsel og for mig at se også som
> den ønskede opførsel - hvis du ønsker at ændre den vertikale margin for

Duer det også, hvvis man ændre fontstørrelse, så en linie har små typer og
en anden store?

> Det tvivler jeg på, da det vil være lidt overkill for et par
> tekstsubstitutioner.

Det er nu væsentligt mere end et par

Som sagt genererer den meget invalid HTML og f.eks. Sitecore kører den
igennem Tidy.

Mvh
Jimmy

Fra : Jens Christian Hille~

Dato : 16-10-04 22:48

Det er Internet Explorers måde at gå i "editing mode".
Mozilla klarer det fint, og du kan evt lave noget javascript "OnKeyDown" og
noget med Enter og return false og tilføje <br> til koden (jeg er ikke SÅ
vild til JS ;))

Jens Christian