Geminationsstreg
Fra : flemming chr. nielse~

Dato : 12-10-04 00:26

Ved nogen, hvordan man i et Word-dokument indsætter en geminationsstreg -
altså f. eks. m med en streg over i stedet for mm.

--
mvh.
Flemming Chr. Nielsen

Fra : Jørgen Ladegaard

Dato : 13-10-04 10:43

Hvis du mener "gennemstreget" er det: Formater/Skrifttype/Gennemstreget.

Med venlig hilsen
Jørgen Ladegaard

Fra : flemming chr. nielse~

Dato : 13-10-04 13:04

Nej, det er en vandret streg over m, som betyder mm - det brugtes i hvert
fald i den 19. årh.

mvh.

Fra : børge askholm

Dato : 13-10-04 14:57

flemming chr. nielsen wrote:

> Ved nogen, hvordan man i et Word-dokument indsætter en geminationsstreg -
> altså f. eks. m med en streg over i stedet for mm.

Jeg har prøvet at se efter noget i den stil, men ikke fundet den. Over N
og n kan bruges ~ så de blir lig det spanke ñ Ñ, men den går vist ikke
over mange andre bogstaver og ikke over m der bliver til ~m, så du er
sikkert nødt til at skrive mm i stedet.

Børge

Fra : Baertel

Dato : 13-10-04 17:30

skrev i en meddelelse news:416b1693$0$250$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Ved nogen, hvordan man i et Word-dokument indsætter en geminationsstreg -
> altså f. eks. m med en streg over i stedet for mm.

> [...]

Det kan du ikke med et standard windows tegnsæt. Jeg tror slet ikke at der
findes en font med den funktion. I html og i windows tegnsættet hedder
tegnet macron og har ascii nr 0175 (se windows character map).
Jeg har prøvet i word at give et af tegnene 0 i breddeværdi, men det ene
tegn overskriver det andet (forsvinder).

M.v.h.
baertel

Fra : Jens M. Jensen

Dato : 14-10-04 00:03

I de nogenlunde hedengangne WordPerfect-dage kunne man konstruere et
"dobbeltslag" via makroer. Men i Word 2000 har jeg ikke fundet muligheden. I
Word 2003 mener jeg dog det kan lade sig gøre, men jeg er bestemt ikke
sikker.

mvh. Jerns Møller Jensen
Toftlund

flemming chr. nielsen <at:flemming.chr.nielsen@webspeed.dk[remove at:]>