Aktivere et perl script i php
Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 11-10-04 20:57

Jeg har tidligere lavet HTML sider med følgende script til at aktivere
en statistik til mine sider:

<!--#exec cgi="../cgi/stat/stat.cgi"-->

Efter at have lavet siderne om til PHP virker dette kald til scriptet
ikke mere. De nye PHP sider ligger side om side med de gamle og HTML
siderne virker stadig fint.

Skal jeg kalde et perl script anderledes i PHP eller hva' hulen ka'
der være galt...?

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 11-10-04 21:30

On Mon, 11 Oct 2004 21:57:14 +0200, Ole Braad-Sørensen wrote:

> Skal jeg kalde et perl script anderledes i PHP eller hva' hulen ka' der
> være galt...?

Prøv eventuelt at se på kommandoen popen. Den ligner noget du kan bruge:
http://dk.php.net/manual/en/function.popen.php
--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Get my public GnuPG keys:
mir <at> datanom <dot> net
http://keyserver.veridis.com:11371/pks/lookup?op=get&search=0xE501F51C
mir <at> miras <dot> org
Write clearly - don't sacrifice clarity for "efficiency".
- The Elements of Programming Style (Kernighan & Plaugher)

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 11-10-04 23:07

Ole Braad-Sørensen wrote:
> Jeg har tidligere lavet HTML sider med følgende script til at aktivere
> en statistik til mine sider:
>
> <!--#exec cgi="../cgi/stat/stat.cgi"-->

Du kan måske bruge php's ækvivalent til <!--#include virtual="...,
funktionen virtual(), se mere her: http://dk2.php.net/virtual

Der skal selvfølgelig refereres til den virtuelle sti til perlscriptet
og ikke den relative (hence the name..)

--
Mvh. Nezar Nielsen