Hjælp til IBM IntelliStation Z Pro??
Fra : HT-8732

Dato : 11-10-04 20:43

Hej!

Jeg ved ikke helt, om dette er den rette gruppe, men here goes...

Jeg har fået en gammel IntelliStation Z Pro med en 200MHz Pentium Pro. Da
jeg har tænkt mig den skal køre som server kunne jeg godt tænke mig at
udnytte muligheden for at køre dual cpu, og en identisk cpu er også til at
få fat i for penge, men VRM modulet (IBM part.no. 07H1079) - det trækker
tænder ud!

Derfor spørger jeg nu - kan man på en eller anden måde snyde sig om ved den
og enten bruge et uoriginalt modul, lave et selv eller - som ham jeg fik
maskinen af sagde - montere de rette jumpere??

HT

Fra : Niels C. Grønlund

Dato : 13-10-04 10:00

Det handler ikke om jumpere.

Det er et VRM modul du skal have fat i og der er flere modeller. Så vær
opmærksom på det.

Hvis du bare monterer jumpere, brænder du CPU nr. 2 af.

Jeg har muligvis et, hvis det er. Men det er ikke gratis.

Niels

Fra : HT-8732

Dato : 13-10-04 19:02

"Niels C. Grønlund" <ncg@ikkeeksisterende.dk> skrev i en meddelelse
> Det handler ikke om jumpere.
>
> Hvis du bare monterer jumpere, brænder du CPU nr. 2 af.

Det anede mig....

Min kollega fortalte bare om en bekendt, der havde gjort dette, efter
sigende med succes, men han har nok bundet mig en løgn på ærmet...

HT

Fra : Niels C. Grønlund

Dato : 13-10-04 23:13

Ja for modulet for 12 volt ind og giver 3.3 ud så jumper du det ender det
galt...

Jeg kigger i gemmerne hvad jeg har. Jeg burde have nogle prntium pro VRM
moduler liggende og dem kan du få for en slik....

Kigger imorgen hvad jeg har. Men skal du have en af de nyere moduler så
koster det lidt.