Hvilket bundkort?
Fra : Vega

Dato : 11-10-04 16:06

Hej.

Hvis jeg står og overvejer en ny cpu AMD 64 XXXX+ hvilket bundkort skal man
så se efter idag. Hvilket er bedst med hensyn til:

Performance
Fremtidssikring, tænker her på PCI express slots.

Max pris for bundkort = 1000 kr.

Mvh. Vega.

Fra : Jesper

Dato : 11-10-04 17:09

Vega wrote:
> [...]
> så se efter idag. Hvilket er bedst med hensyn til:
>
> Performance
> Fremtidssikring, tænker her på PCI express slots.

Uden at lægge hovedet på blokken, mener jeg at PCI Express kun findes
til P4 endnu. Jeg har lige købt bundkort til en AMD 64 3400+ og faldt
ikke over PCI Express. Men fremtidssikring? for en computer? narh....
det kan man vist ikke.

Jeg købte et Abit KV8-Pro 3rd Eye, og er rigtig godt tilfreds.

Jesper

Fra : Mads Jensen

Dato : 11-10-04 17:42

Jesper wrote:
> [snip] narh....
> det kan man vist ikke.

Enig, for der vil altid være nogle udviklere, der skal lave noget
software, som kræver et forholdsvist nyt grafikkort, og så kører møllen
med grafikkort producentere, der skal lave noget bedre. Det er bare lige
et tænkt eksempel, men det kunne ligeså godt dreje sig om alt mulig andet.

/Mads

Fra : Martin Schoedt

Dato : 11-10-04 18:32

"Mads Jensen" <madsj@significient.raptus.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> et tænkt eksempel, men det kunne ligeså godt dreje sig om alt mulig andet.

Jeg ved heller ikke hvor meget McAfee, Norton Antivirus osv. græder over dem
(som de jo absolut ikke vil have noget med at gøre) som udvikler
computer-vira

Mvh Martin

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 11-10-04 18:00

"Vega" <liladomo@tdcadsl.dk> wrote in message

> Hvis jeg står og overvejer en ny cpu AMD 64 XXXX+ hvilket bundkort skal
man
> så se efter idag. Hvilket er bedst med hensyn til:
>
> Performance

Asrock K8S8X

> Fremtidssikring, tænker her på PCI express slots.

Der findes ikke nogle PCI-express bundkort til AMD K8 endnu.

Jeg er ikke tilhænger af at betale mere for udstyr ud fra en forestilling om
at noget er mere fremtidssikret. I virkelighedens verden er det er sådan at
det bedst kan betale sig at købe et bedste/billigste idag, og så skifte det
ud når tiden kommer. Om nogle år er dit PCI-express bundkort alligevel ikke
særligt fedt.

Det i mente, så er der en chance for at du vil kunne benytte dual-core
CPU'er i socket 939 bundkort. Om du så vil beholde dit bundkort, jf.
ovenstående, til den tid er så en anden sag. Det er ihvertfald et faktum at
du får mest for pengene ved at købe socket754, idag.