Download af flere filer ved klik på link
Fra : Markus

Dato : 09-10-04 23:01

Hej.

Jeg har en mappe med en masse billeder. Istedet for at besøgende
hver gang skal højreklikke på hvert eneste billede for at gemme
det, er det så muligt at lave noget kode, så alle billederne i
mappen bliver downloadet ved et klik på et link? Problemet kunne
løses ved at zippe filerne, men så vil det bare komme til at
fylde dobbelt så meget. (alle billederne løst + alle billederne i
zip-fil).

Er der nogle der kan sige mig om det kan lade sig gøre, evt
hvordan, eller et fingerpeg

Jeg er ikke sikker på jeg har postet det her i den rigtige
gruppe. I må underskylde hvis det er fejlplaceret.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Dan Storm

Dato : 10-10-04 09:53

Der er den besværlige måde:
Pak det i ZIPfiler og lad zziplib pakke det ud for dig når siderne skal
bruges. Når siderne ikke længerer bruges slettet billederne igen, og så
starter du forfra. Det er dog ret resource krævende, dog den eneste måde
jeg kan komme frem til en løsning, når nu det ikke må fylde...

http://zziplib.sourceforge.net/

--
Dan Storm

http://err0r.dk
storm@err0r.dk

PGP Public key på http://err0r.dk/pubring.pkr

inden for et bestemt område

Fra : Markus

Dato : 10-10-04 20:43

> Der er den besværlige måde:
> Pak det i ZIPfiler og lad zziplib pakke det ud for dig når siderne skal
> bruges. Når siderne ikke længerer bruges slettet billederne igen, og så
> starter du forfra.

Tak for hjælpen. Løsningen er dog lidt for besværlig.

> Det er dog ret resource krævende, dog den eneste måde
> jeg kan komme frem til en løsning, når nu det ikke må fylde...

Men det burde da ikke være umuligt at gøre det. Når jeg fx bruger
surftown's indbyggede upload program kan man godt markere nogle filer i en
mappe og trykke download.

Fra : Rasmus Vestergaard H~

Dato : 11-10-04 18:05

Dan Storm wrote:
> [...]
> starter du forfra. Det er dog ret resource krævende, dog den eneste måde
> jeg kan komme frem til en løsning, når nu det ikke må fylde...

Det kunne også gøres den "anden" vej, så billederne ligger almindeligt,
men bliver zippede når man vælger at hente flere. Så kan man også nøjes
med at hente udvalgte billeder, og er fri for at hente hele biblioteket.

Du kunne f.eks. bruge en klasse som PHPZip til at lette arbejdet:
http://www.phpclasses.org/browse/package/870.html

Rasmus Hansen
http://dualmono.com